محسن هاشمی پیش از آغاز هشتادو چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز و قبل از این جلسه برگزار شده بود، گفت‌: در این جلسه موضوع روزنامه‌ همشهری مطرح شد که آقای حاجی برای ارائه توضیحات در مورد این مجموعه به این جلسه آمده بودند.

وی افزود: با توجه به اتمام یک ساله نخست شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم باید نسبت به تعیین اعضای کمیسیون‌های شورا تصمیم گیری می‌شد که اعضای کمیسیون آن تغییر می‌کردند و یا در کمیسیون خود تصویب می‌شدند که نهایتا بیش از ۹۰ درصد اعضا در کمیسیون‌های خود تثبیت شدند. ریاست کمیسیون‌ها نیز بعدا توسط خود اعضاء تعیین خواهد شد.

رییس شوای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: در این جلسه موضوع بسته‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بهره گیری از نقدیندگی سرگردان در امور شهری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ریاست شورای اسلامی شهر تهران بررسی موضوع ادامه‌ فعالیت شهردار تهران با توجه به قانون عدم به کارگیری بازنشستگان را نیز یکی دیگر از موضوعات جلسه هم اندیشی صبح امروز (سه‌شنبه) خواند و افزود: این موضوع با توجه به این که در پایان این جلسه مطرح شد، بحث زیادی در این زمینه صورت نگرفت ، اما نظرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران به سمت این است که شهردار بتواند به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه‌ دهد.

وی در ادامه‌ صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: موضوع مطرح شده در این جلسه گزارش عملکرد سالانه اعضا بود که برخی نسبت به جدول فعالیت خودشان اعتراض داشتند و اعلام کردند که اشتباههایی در این زمینه رخ داده است. البته علت اصلی این موضوع این است که فرمت ثابتی داده نشده بود تا اعضا گزارشات خود را بر اساس آن تنظیم کنند، لذا هر کسی به سبک خود گزارش را تنظیم کرده بود و نهایتا در تجمیع گزارش و ارائه جدول فعالیت مشکلاتی ایجاد شده است.

محسن هاشمی در ادامه‌، ‌اضافه کرد: تلاش برای کم شدن حجم گزارش عملکرد سالانه نیز موجب شده بود تا گزارش برخی از کمیسیون‌ها کوچک سازی شود که اعضاء بر روی این موضوع نیز بحث‌هایی را مطرح کرده‌اند.

رییس شوای اسلامی شهر تهران در پایان صحبت‌های خود در خصوص "کودک گوش بریده" که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، نیز ، بیان‌ کرد: شخصا به این موضوع ورود پیدا کردم، اما هنوز در خصوص اتفاق افتادن این حادثه قطعیت برایم حاصل نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.