امیر خجسته نماینده همدان و رییس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: مجلس نباید از پاسخ رییس جمهور به  تمامی سوالات قانع می‌شد، چون خوب تبیین نشده بود. آنچه سوز دل مردم بود گفته نشد اما نمایندگان متوجه شدند که باید رای منفی به پاسخ‌های رییس جمهور بدهند.

او ادامه داد: فشارهای اقتصادی استخوان مردم را خرد می‌کند و آقای رییس جمهور باید در جلسه سوال از رییس جمهور برنامه‌اش را برای حل مشکلات مردم مطرح می‌کرد. رای بالای منفی به چهار سوال از رییس جمهور به دلیل این است که نمایندگان حس مردم را فهمیدند و در آن روز مجلس جایگاه خود را پیدا کرد.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: علیرغم تمامی تبانی‌هایی که انجام شد نمایندگان به استیضاح آقایان علی ربیعی و مسعود کرباسیان رای بالایی دادند و از حق مردم به جدیت دفاع کردند و مجلس جایگاه خود را پیدا کرد. خوشحال هستیم که در اغلب نمایندگان حس مردم ایجاد شد و فهمیدند باید چه قدمی بردارند.

 

خجسته با تاکید بر لزوم تصمیم گیری از سوی سران سه قوه برای حل مشکلات مردم، گفت: سران سه قوه تصمیماتی را که باید برای حل مشکلات معیشتی مردم می‌گرفتند تاکنون نگرفته‌اند. امیدوارم نتیجه سوال از رییس جمهور این باشد که سران سه قوه مخصوصا آقای رییس جمهور به میان مردم برود و با توجه به مشکلات مردم راهکار ارائه دهند.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم در شرایط بدی هستند و نباید بیش از این فشار بر روی مردم باشد. نتیجه سوال از رییس جمهور، تصمیماتی است که سران سه قوه از این به بعد باید بگیرند.

 

او با اشاره به واکنش منفی بازار بعد از سوال از رییس جمهور، گفت: اگر آقای رییس جمهور ارائه طریق خوبی داشت و به نحوی حرکت می‌کرد که این شرایط را مهار می‌کرد بازار واکنش منفی نشان نمی‌داد. اگر رییس جمهور توضیحات مناسبی می‌داد شاهد این اتفاق نبودیم. مردم، بازار و نمایندگان از پاسخ‌های رییس جمهور قانع نشدند و رییس جمهور با عمل می‌تواند همه را قانع کند. آقای رییس جمهور می‌تواند اقداماتی جهت بهبود وضعیت اقتصادی انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.