شاهزاده احمد بن عبدالعزیز وزیر سابق کشور عربستان در یک فیلم ویدیویی در پاسخ به شعارهای جمعی از تظاهر کنندگان علیه آل سعود به آنها می گوید : خاندان آل سعود هیچ دخالتی در مسایل سیاسی ندارند و کسانی که مسئولیت اصلی اوضاع کنونی در یمن را بر عهده دارند شخص پادشاه و ولیعهد می باشند.

این گزارش حاکیست : شاهزاده احمد ضمن نزدیک شدن به تظاهرکنندگانی که با تجمع در مقابل منزل شخصی وی در لندن با شعارهای مرگ بر آل سعود ، جنایات ائتلاف سعودی در یمن را محکوم می کردند با جدا کردن حساب خاندان آل سعود از ملک سلمان و پسرش ، گفت : ما امیداریم جنگ در یمن همین امروز و نه فردا پایان یابد.

وی در خصوص اوضاع بحرین به خصوص بازداشت های اخیری که رژیم آل خلیفه انجام داده است ، گفت : اگر دست ما بود می توانستیم کاری کنیم .

اظهارات احمد بن عبدالعزیز که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری وسیعی داشته اشاره آشکاری به میزان اختلافات و جبهه بندی های درون خاندان ال سعود محسوب می شود.

این شاهزاده سعودی از ژوئیه تا نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی به مدت ۵ ماه وزیر کشور عربستان بود. &#۳۹;عبدالله بن عبدالعزیز&#۳۹; پادشاه وقت سعودی با برکناری وی ، محمد بن نایف را جایگزین وی کرد.

احمد بن عبدالعزیز در نوامبر گذشته و ساعاتی پیش از بازداشت ۱۱ نفر از شاهزاده ها توسط محمد بن سلمان، موفق شد از کشور فرار کند . او توانست خاک عربستان را ترک و به آمریکا برود.

دهها نفر از شاهزادگان ، بازرگانان و تجار عربستانی سپتامبر گذشته به جرم فساد دستگیر شدند و تعدادی از آنها پس از چند ماه حبس و تنها بعد از پرداخت مبالغ هنگفتی موفق به کسب آزادی شدند.

ولید بن طلال و متعب بن عبدالله دو تن از شاهزاده های معروفی بودند که توسط محمد بن سلمان دستگیر و پس از پرداخت پول آزاد شدند.

دادستان عربستان اعلام کرد که دولت موفق شده است از بازداشت شدگان ۱۰۷ میلیارد دلار پول بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.