ربیعی که هنوز وزیر جایگزین وی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی نشده است، عصر سه شنبه به همایش تجلیل از تعاونگران برتر رفت و در این زمینه سخنرانی کرد.
وی که اکنون رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید است، گفت: نام کتاب جدیدم را زنده باد استیضاح می گذارم تا از حق شهروندی خود برای بیان دموکراسی ناقص موجود استفاده کنم.
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید با روح تعاون از مشکلات فعلی عبور کنیم و دولت و مردم خود را تنها نگذاریم. 
وی افزود: باج دادن و بده بستان های غیرمتعارف مشکلی را حل نمی کند.
ربیعی ادامه داد: یکی از ویژگی های بد جامعه این است که گفت و شنود نداریم؛ در حالی که باید از نهادهای مدنی برای بهبود شرایط اجتماعی کنونی استفاده کرد.
وی از راه اندازی یک انجمن مردم نهاد بزرگ تا چند وقت دیگر خبر داد و گفت: هر هشت سال با بحران اقتصادی به دلیل تاثیر نقدینگی سرگردان در کشور روبرو بوده ایم اما همیشه از این بحران ها عبور کرده ایم.
ربیعی گفت: ارز، بیماری مزمن اقتصاد ماست اما از این معضلات عبور خواهیم کرد.
وی تاکید کرد ما در برخی تصمیم گیری های خود اشتباه کردیم اما اجازه نمی دهیم یک نفر در آمریکا برای ایران تصمیم بگیرد.
رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید گفت: برای حمایت از پنج دهک پایین جامعه بسته حمایتی تدوین شده است که در روزهای آینده توزیع می شود.

** مهمترین رویکردهای وزارت کار 
از هفدهم مردادماه تاکنون، «انوشیروان محسنی بندپی» به عنوان سرپرست انجام وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دنبال می کند. 
محسنی بندپی که پیش از این، معاون ربیعی و رییس سازمان بهزیستی بود، در همایش تجلیل از تعاونگران برتر گفت: برنامه ملی مبارزه با فقر، پیشگیری از بروز معلولیت ها و آسیب ها و اشتغالزایی مهمترین رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی ادامه داد:برای عبور از شرایط فعلی و تحقق اقتصاد مقاومتی چاره ای به غیر از توسعه بخش تعاون نداریم.
محسنی بندپی افزود: اگر امروز ادعا می کنیم در زمینه قانون های بخش تعاون مشکلی نداریم ناشی از برنامه ریزی های ربیعی است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعاونگران پیشنهاد کرد به مدت سه روز نمایشگاه دستاوردهای خود را به طور رایگان در سالن تلاش این وزارتخانه برگزار کنند و بانک توسعه تعاون نیز هزینه غرفه آنها را پرداخت کند.
سیزدهمین همایش تجلیل از تعاونگران برتر جشنواره تعاونی های برتر عصر امروز با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش و تعاونگران برتر در سالن نمایشگاهی هتل المپیک تهران برگزار شد.
در این جشنواره از سامانه «امداد تعاون» و ۴۴ کتابچه کمک آموزشی مرتبط با این بخش رونمایی شد.
تعاونگران با نصب نرم افزار امداد تعاون می توانند از کارشناسان این بخش همه سوال های خود را بپرسند.
در این مراسم از ۳۳ تعاونی برتر و هشت تعاونی که در زمینه های مختلف برتری پیشین خود را ادامه داده اند، تجلیل شد.
سیزدهم شهریور 1370 راه اندازی بخش تعاونی اقتصاد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون با هدف اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشکیل شد.
از این رو، سیزدهم شهریورماه به نام روز تعاون نامگذاری شده است.
سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی براساس قانون اساسی باید 25 درصد باشد که اکنون حدود 6 درصد اعلام شده است و انتظار می رود در پایان برنامه ششم توسعه (1400- 1396) به 15 درصد برسد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.