«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز سه شنبه در جلسه هفتگی هیات دولت اعلام کرد که فراکسیون اکثریت طبق درخواست دادگاه فدرال به حد نصاب لازم از لحاظ تعداد و لیست‌های ائتلافی رسیده است.

العبادی از احزاب و جریان‌های سیاسی عراق خواست تا «مجددا به پای میز مذاکره بنشینند و به زمان‌بندی‌ها انتخاب ریاست پارلمان طبق قانون اساسی پایبند باشند.»

به گزارش السومریه نیوز، وی تصریح کرد: «جمع کردن بین فعالیت سیاسی و امنیتی جایز نیست و ما تاکید داریم که باید افرادهای مستقل برای مدیریت وزارتخانه‌های امنیتی انتخاب شوند.»

«عالیه نصیف» نماینده ائتلاف دولت قانون روز سه شنبه اعلام کرد که فراکسیون «البناء» به اعتبار اینکه بزرگترین فراکسیون است، برای تشکیل دولت اقدام خواهد کرد.

هر یک از محورهای «النصر-سائرون» به ریاست حیدر العبادی و مقتدی صدر از یک سو و محور «الفتح-دولة قانون» به ریاست هادی العامری و نوری المالکی از سوی دیگر، لیست‌های خود را تقدیم رئیس موقت پارلمان عراق کردند.

لیستی را که فراکسیون النصر-سائرون تحت عنوان «الاصلاح و الاعمار»، تقدیم رئیس موقت پارلمان کردند، شامل اسامی ائتلاف است، اما لیست فراکسیون الفتح-دولة قانون تحت عنوان «البناء» شامل اسامی نمایندگان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.