الهام فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات سوالش از شهردار تهران که تقدیم هیات رئیسه شورای شهر شده است، گفت: من در یک سال اخیر دو مرتبه در مورد نحوه مدیریت پسماند تذکر دادم که یکی از این تذکرات به شهردار اسبق تهران یعنی آقای نجفی بود و تذکر دیگر به شهردار فعلی یعنی آقای افشانی بوده است.

 

وی با بیان اینکه ۹ خرداد ماه سال جاری در صحن شورا تذکری در این خصوص دادم اما پاسخی از سوی شهرداری داده نشد، گفت: در ۲۷ خرداد ماه جاری نیز رئیس شورای شهر نامه‌ای در این خصوص به شهرداری ارسال کرد که متاسفانه باز هم پاسخی ارسال نشد.

 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران به تذکرات کتبی بنده در مورد مدیریت پسماند پاسخی ارائه نکرد و با توجه به اتفاقات و حواشی اجتماعی که اخیرا پیرامون پسماند (بریده شدن گوش کودک زباله گرد) افتاده است، بر اساس قانون جزء اختیارات شورا است که اگر مسئولان شهرداری به تذکری پاسخ نداند، از آنها سوال شود و حضور شهردار نیز در این جلسه برای پاسخگویی به سوال الزامی است.

فخاری افزود: کتبا درخواست خود را برای سوال از شهردار در این مورد به هیات رئیسه ارائه کرده‌ام.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مسئله اصلی این است که الگو و مدل مدیریت پسماند در وضعیت امروز، حواشی و مسائل اجتماعی را به ویژه برای کودکان به همراه دارد و باید زمینه اصلی پسماند که همان زباله‌ها هستند مدیریت شود. نه اینکه زباله کف شهر پهن باشد و شاهد فعالیت بازار غیر رسمی معامله و مبادله زباله در شهر باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.