سیگنال مگزین گزارش داد، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا علل این چالش‌ها را در اولین روز نشست امنیت ملی و اطلاعاتی سال ۲۰۱۸ به میزبانی انجمن غیر دولتی ارتباطات و الکترونیک نیروهای مسلح بین‌المللی (AFCEA) و انجمن اینسا (INSA) در مریلند شرح داد.

کوتس اولین چالش را به عنوان درخواست روز افزون برای اطلاعات اقتصادی توصیف کرد. این اطلاعات می‌تواند انواع برنامه‌های امنیتی ملی را داشته باشد. چالش دوم این است که جامعه اطلاعاتی باید خود را در معرض مشکل جرایم سازمان‌یافته فراملی قرار دهد.

به گفته مدیر اطلاعات ملی آمریکا، چالش سوم این است که جنگ جهانی علیه تروریسم وارد مرحله جدیدی شده است. گروه‌هایی مانند داعش تقریبا تمام قلمروهایی را که قبلا در کنترل داشتند، از دست داده‌اند اما اکنون تأکید بر توانایی حمله به دارایی‌های غربی است. او گفت، چهارمین چالش نیاز این جامعه اطلاعاتی برای یک چرخه اثرگذارتر جمع‌آوری و تحیل است که موجب شود "گامی انقلابی رو به جلو" برداشته شود.

این چالش‌ها در برابر دنیایی خطرناک قرار می‌گیرند. کوتس اشاره کرد که چین همچنان به دنبال سیاست خارجی فعال‌تر، به ویژه در خارج از مناطق سنتی خود است. روسیه با نارضایتی ناگهانی در مورد رکود اقتصادی مواجه است که ممکن است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به تلاش برای جلب توجه عمومی به خارج از مرزهای روسیه وادار کند. به گفته کوتس، ایران هم از تشدید شرایط اقتصادی و ناآرامی رنج می‌برد و تعهد کره شمالی هم نشان دهنده یک چالش بزرگ برای جامعه اطلاعاتی است.

سلاح‌های کشتار جمعی هم جایگاه قابل توجهی را در فهرست نظارتی جامعه اطلاعاتی اشغال می‌کنند. کوتس ادامه داد، کره‌شمالی دارای تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک است که آمریکا و تمامی متحدانش در منطقه را تهدید می‌کند. او همچنین درباره توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در پوشش تحقیقات زیست پزشکی ابراز نگرانی کرد. او افزود این جامعه با دقت این تحولات را نظاره‌گر است و انتظار دارد که که این تهدید رشد کند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در واکنش به نگرانی‌ها در مورد تهدیدات سایبری گفت: "من عمیقا نگران تهدیدات سایبری برای انتخابات آینده هستم. اما تهدید سایبری به ایالات متحده محدود به انتخابات نیست."

وی افزود که هر نوع عملیات سایبری مسیری را دنبال می‌کند و تحلیلگران از این برای پیگیری اقدامات سایبری به منشاء آن استفاده می‌کنند. کوتس تاکید کرد: مطمئن هستیم، ما فقط هدف نیستیم. هر روز، ما اطلاعات دشمنانمان را جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی می‌کنیم. ماموریت ما این است که به دنبال حقیقت بریم و حقیقت را برای جهانی بگوییم که آن را می‌بینیم و آزادی‌هایی دارد که باید حفاظت کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.