«حسین فواد چودری» روز چهارشنبه پس از نشست اعضای کابینه دولت فدرال پاکستان به ریاست «عمران خان» نخست وزیر، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در خصوص وضع زندانیان پاکستانی در دیگر کشورهای جهان گفت: در زمان حاضر تقریبا ۱۰ هزار پاکستانی به جرم ارتکاب جرائم مختلف در کشورهای مختلف زندانی هستند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان مدعی شد که تعدادی پاکستانی نیز به جرم حمل یا قاچاق مواد مخدر در ایران، به مجازات مرگ محکوم شده اند و در بازداشتگاه های مختلف ایران به سر می برند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: اخیرا در ایران قانون مجازات مرگ برای مجرمان مربوط به موادمخدر اصلاح شده است و امیدواریم که با بهره گیری از اصلاحات این قانون، زندانیان پاکستانی در ایران محکوم به مرگ، از مزایای آن بهره مند شوند.

چودری اضافه کرد:این موضوع در سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به پاکستان مطرح و قرار شد که سفارت پاکستان در تهران با دادستان کل ایران، در این خصوص در ارتباط باشد.

به گزارش ایرنا ماه «اوت» ۲۰۱۷ میلادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران با انجام اصلاحات در احکام اعدام در قوانین، حکم اعدام و مجازات سنگین دیگر در قبال کمترین مقدار حامل مواد افیونی توسط قاچاقچیان مورد بازنگری قرار گرفت. 

در اصلاحات صورت گرفته حکم دارندگان اسلحه گرم مقدار مواد مخدر تا ۱۵ سال زندان در نظر گرفته شد و این قانون اصلاحی در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ اجرا شد . 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.