نشست معرفی ارزیابی شاخص‌های خانواده شکوفا از سوی معاونت زنان خانواده ریاست‌جمهوری عصر امروز در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. 

معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست  با بیان اینکه خانواده ایرانی در معرض آسیب‌های زیادی قرار گرفته است، اظهار داشت:  وقتی خانواده به واسطه تهدیدات و آسیب‌ها و خشونت‌ها کارکرد خود را از دست می‌دهد، دیگر نمی‌توان به آن تکیه کرد.

وی با اشاره به بیکاری و اعتیاد که معضلات بسیاری برای خانواده های ایرانی به وجود آورده، گفت: این چالش ها حفظ این نهاد را با مشکل مواجه کرده است، پس باید برای مقابله با این معضلات، راهکارهای جدید ارائه دهیم.  

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این مطلب که براساس سیاست‌های ابلاغیه مقام معظم رهبری ماده ۱۰۲ برنامه ششم توسعه و سیاست‌های خاص معاونت زنان برای حل مسائل نهاد خانواده چند راهبرد مشخص تدوین شده است، گفت:  شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان و خانواده،‌ مسائل مرتبط با این نهاد اجتماعی را پیگیری می‌کند و از مهمترین فعالیت‌های آن می‌توان به ارائه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مجلس اشاره کرد که امیدواریم پس از بررسی شورای نگهبان به سرعت به دستگاه‌ها ابلاغ شود. 

وی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را یکی دیگر از فعالیت‌های پیش روی این شورا عنوان کرد و گفت: مراحل نهایی تدوین این لایحه در قوه قضائیه در حال سپری شدن است.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را مطالبه عمومی جامعه عنوان کرد و گفت: تصویب این لایحه برای حمایت از زنان برای تضمین آرامش و تأمین امنیت خانواده و صیانت و حفاظت از این نهاد ضروری است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.