«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای گذشته چندین بار ادعاهای مختلفی درباره عملیات ارتش سوریه در ادلب مطرح کرده، منبع جالبش برای طرح این ادعاها را لو داده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای با «دیلی‌کالر» که روز چهارشنبه متن آن منتشر شده در سخنانی که ظاهراً به عملیات ادلب اشاره دارد گفته که یک زن سوری به او گفته که دولت سوریه قصد دارد میلیون‌ها نفر را به قتل برساند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در روزهای گذشته با روسیه درباره سوریه رایزنی کرده به پیامی که چند روز پیش درباره عملیات ادلب در توئیتر منتشر کرده بود اشاره کرد و گفت: «دیدید که چه [پیامی] صادر کردم؛ درست است؟» 

ترامپ چند روز پیش در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «« پرزیدنت بشار اسد نباید بی پروا به ادلب حمله کند. ایرانیها و روسها با شرکت در این تراژدی بالقوه حقوق بشری، بزرگترین اشتباه انسانی را مرتکب خواهند شد. ممکن است صدها هزار نفر کشته شوند. نگذارید این اتفاق رخ دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با دیلی‌کالر گفت: «می‌دانید من در جلسه‌ای در ایندیانا بودیم و زنی در آنجا بود. ما در حال برگزاری جلسه‌ای پشت درهای بسته با مردم این ایالت بودیم.»

وی ادامه داد: «یک زن به من درباره  این اتفاقات گفت. جلسه دو هفته پیش بود. خودش سوری بود، اهل سوریه بود و گفت فکر می‌کنم آنها میلیون‌ها نفر را می‌کشند. و من گفتم نه این اتفاق نمی‌افتد، چون دنیا دارد نظاره می‌کند.»

ترامپ در ادامه گفت: «[آن زن] بعد توضیح داد-خودش اهل منطقه بود- که فکر می‌کند خانواده‌اش کشته می‌شوند. من رفتم و دیروز مقاله‌ای را درباره آن خواندم و گفتم که آن زن احتمالاً راست می‌گوید. ولی انتشار آن پیام، ممکن است سیگنال‌های لازم را بفرستد. منظورم این است که می‌بینیم چه می‌شود، ولی مسئله وحشتناکی است. اتفاقات بد زیادی در دنیا در حال وقوع هستند، این چیزی است که می‌توانم بگویم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.