قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۹.۳۶ دلار رسید و به رشد ۰.۵ درصدی خود در معاملات روز چهارشنبه افزود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۰۵ دلار رسید.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، ضعیف شدن ارزش دلار، بخشی از فروش طلا را که اوایل هفته جاری مشاهده شد، تثبیت کرد و همچنین از نشانه‌های مثبت تقاضای فیزیکی به خصوص در هند پشتیبانی کرد. اگر ضعف دلار ادامه پیدا کند، به روند رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد.

طلا از رکورد ۱۳۶۵.۲۳ دلار در آوریل، بیش از ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت فعلی این فلز ارزشمند، باعث افزایش خرید فیزیکی در کشورهای پرمصرفی مانند هند و چین شده است. به گفته تحلیلگران و معامله‌گران، در جنوب شرقی آسیا نیز خرید طلا برای اهداف سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده است.

واردات طلای هند در اوت بیش از دو برابر افزایش یافت و به بالاترین میزان در ۱۵ ماه اخیر رسید زیرا قیمتهای پایینتر باعث شد تولیدکنندگان به افزایش ذخایرشان اقدام کنند.

قیمت طلا از ابتدای امسال در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، اختلافات تجاری و بحران ارزی ترکیه که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار به عنوان یک دارایی امن کرده، حدود ۸ درصد سقوط کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از افت حدود ۰.۳ درصدی در شب گذشته، روز پنجشنبه نیز ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۹۵ واحد ایستاد.

ضعیف شدن ارزش دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی ارزان می‌کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت بررسی نمودارهای فنی یک تصویر خنثی را برای طلا نشان می‌دهد و هر اونس طلا برای تحویل فوری در چهار هفته آینده در محدوده ۱۱۶۰ دلار تا ۱۲۳۸ دلار خواهد ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و به ۱۴.۱۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸۵.۹۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۷۵ دلار معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.