اینترفکس گزارش داد، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای ریاست بر نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل که قرار است ماه جاری (میلادی) با موضوع ایران برگزار شود انتقاد کرد.

ریابکوف تصریح کرد: اگر واشنگتن بر این باور است که می‌تواند از این محفل برای غلبه بر دیگر اعضای این شورا استفاده و آنها را متقاعد کند که پس از خروجش از توافق هسته‌ای با ایران وضع مجدد تحریم‌ها علیه این کشور همچون او فکر کنند در اشتباه است.

وی در ادامه با بیان این‌که نشست ۲۶ سپتامبر شورای امنیت فرصتی مناسب برای گفت‌وگو درباره این وضعیت (خروج آمریکا از توافق هسته‌ای) است گفت که آمریکایی‌ها در این نشست مسیر راحتی نخواهند داشت.

معاون وزیر امورخارجه روسیه افزود: اگر آنها فکر می‌کنند که می‌توانند از شورای امنیت به عنوان عرصه‌ای برای آغاز دوباره صف‌آرایی، صحبت و جمع کردن دیگران زیر پرچم خود استفاده کنند سخت در اشتباه هستند.

بنابراین گزارش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از تصمیم رییس جمهور آمریکا برای ریاست در این نشست شورای امنیت انتقاد کرد و گفت که ترامپ در حال نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است و به دیگران حکم می‌کند که همین کار را انجام دهند.

ظریف همچنین گفت که رییس جمهور آمریکا قصد دارد از ریاست دوره‌ای شورای امنیت سوء‌استفاده کند و ایران را برای تمام حوادثی که این کشور و متحدان‌اش در خاورمیانه انجام داده‌اند سرزنش کند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ترامپ ریاست نشست ۲۶ سپتامبر شورای امنیت را برعهده خواهد داشت که قرار است به ادعای واشنگتن مبنی بر این‌که ایران حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند رسیدگی کند.

همچنین انتظار می‌رود حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز ۲۵ سپتامبر (۳ مهرماه) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.