به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جونگ-کیونگ، مدیر کل آژانس ارتقای تجارت-سرمایه‌گذاری سفارت کره‌جنوبی تاکید کرد: کره‌شمالی فرصت ورود به بازارهای اروپایی از طریق همکاری با روسیه را خواهد داشت و این خیلی خوب خواهد بود. اما این مساله‌ای سیاسی است و من نمی‌توانم بگویم که ظرف چه مدتی حل خواهد شد.  

این مقام تاکید کرد، روابط میان دو کره شاهد تغییرات چشمگیری شده است. او افزود: کره‌شمالی تغییرات مرتبطی را در سیاستش ایجاد می‌کند و این با نشست اخیر کیم جونگ اون و دونالد ترامپ قابل اثبات است. اما کره‌شمالی همچنان تحت تحریم‌های سازمان ملل است و به نوعی دچار انزوای اقتصادی است. چنانچه پروژه‌های مشترک اجازه انتقال گاز روسیه به کره‌جنوبی از طریق کره‌شمالی را فراهم کنند، این مساله به صورت چشمگیری همکاری میان این سه کشور را درعرصه تجاری و سایر زمینه‌ها تقویت می کند.

به گفته این مقام، چنانچه دو کره به توافق‌های مرتبطی دست یابند و تامین گاز از طریق اراضی کره‌شمالی آغاز شود، مسکو و سئول می‌توانند اجرای طرح‌های مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای افزایش تجارت دوجانبه به ۳۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ را انجام دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.