علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج شنبه، ۱۵ شهریور ماه) در ادامه سفر به شهر ولگوگراد روسیه، با ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار با تشکر از ایجاد زمینه همکاری های مشترک میان ایران و روسیه، گفت: تاکنون در مورد  موضوعات زیادی با هم صحبت کردیم و امیدواریم در شهر زیبای ولگوگراد اقدامات عملی تر داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب رئیس دومای روسیه، گفت: خوشبختانه با تصمیمات جناب پوتین و جنابعالی، ما شاهد همکاری‌های بیشتری هستیم، به ویژه ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سهم بسیاری داشته اند.

وی با بیان اینکه نَفَس تروریست ها در سوریه در حال تمام شدن است، تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که جریانی مانند آمریکایی‌ها در حال فشار وارد کردن به ایران و روسیه بوده و این تحریم‌ها را برای ما ایجاد کردند و این نشان می دهد مشکل آن ها در جای دیگریست.

در ابتدای این دیدار ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه با تقدیر و تشکر از سفر لاریجانی به روسیه، گفت: این سفر قطعا می تواند به تقویت همکاری ها و تعاملات بین دو کشور ایران و روسیه کمک کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی روابط دو کشور با پویایی هر چه بیشتر در حال گسترده تر شدن است، حال مهم این است که تصمیمات در ابعاد پارلمانی و در سطح ایجاد قانون عملیاتی شود، از این رو باید همکاری های پارلمانی دو کشور گسترش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.