«الکساندر میشارین» در نشست کمیسیون مشترک پارلمانی ایران و روسیه در ولگوگراد افزود: این پیشنهاد از سوی طرف ایرانی ارائه شده و پیش بینی می شود تا ۶ میلیارد یورو هزینه در بر داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه روسیه در طرح برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون به طول ۴۹۵ کیلومتر با ایرانی ها همکاری می کند، ادامه داد: ارزش این پروژه به طول یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر حدود ۱.۲ میلیارد یورو است از این رو پیش بینی می شود ارزش طرح دوم که سه برابر بیشتر از پروژه قبلی است، چهار تا پنج برابر بیشتر باشد.

به گفته میشارین، راه آهن روسیه نخستین بخش از تجهیزات مورد نیاز در این پروژه را دریافت و اعلام کرده است که در چارچوب توافق های صورت گرفته آماده همکاری است.

این مقام روس اوایل ماه گذشته میلادی به خبرنگاران گفت که مسکو پیشنهادی از ایران دریافت کرده که شامل نوسازی زیرساخت ها و احداث خط دوم و برقی کردن راه آهن بندرعباس — سرخس می شود.

کمیسیون مشترک پارلمان ایران و روسیه امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی سنایی سفیر تام الاختیار ایران در مسکو و «ویچسلاو والودین» رئیس مجلس دومای روسیه در ولگوگراد برگزار شد.

سیدناصر موسوی لارگانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شهاب الدین بیمقدار، رمضان علی سبحانی فر، برومندی، کارن خانلری و حسین امیرعبداللهیان به همراه ۹ تن از معاونان وزیران و مسئولان، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.