دولت انگلیس به بهانه انتشار یافته‌های جدید درباره مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس‌تبار احتمال دارد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعلام کند. 

این خبر را رسانه روسی «اسپوتنیک» روز پنجشنبه در خبری فوری به نقل از سفیر دائم انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرده اما هنوز به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرده است. 

پلیس انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) گزارش جدیدی را منتشر کرد که به ادعای لندن حاوی یافته‌های جدیدی درباره تحقیقات در خصوص مسمومیت «سرگئی اسکریپال» و دخترش در شهر «سالزبری» انگلیس است. 

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چارشنبه طی بیانیه‌ای در پارلمان این کشور بار دیگر بعد از شش ماه از رویداد «سالزبری»، دولت روسیه را به حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس متهم کرد.

ترزا می گفت بر اساس تحقیقات انجام گرفته پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس مدارکی وجود دارد که معلوم می‌شود دو فرد از افسران روسیه با ورود به انگلیس و اقامت در هتلی در «واترلو»، گاز «نوویچوک» را با خود به سالزبری برده و به «سرگئی اسکریپال» و دخترش در مقابل مرکز خرید این شهر حمله کرده‌اند. وی گفت در بررسی محل اقامت این دو نفر در هتل واترلو رد گاز نوویچوک یافت شده است. 

 

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت.

او و دخترش ۶ ماه پیش در شهر سالزبری انگلیس بیهوش پیدا شدند و لندن بعداً مدعی شد دولت روسیه با گاز اعصاب «نوویچوک» به آنها حمله کرده است.

بعد از آنکه دولت انگلیس روسیه را به انجام این «حمله» متهم کرد، تنش‌ها در روابط دو کشور به طرز بی‌سابقه‌ای اوج گرفت و هر دو طرف شماری از دیپلمات‌های طرف مقابل را اخراج کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.