علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا درباره وضعیت اقتصادی ایران  گفت: مختصات قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای نیست که با اظهارات یک مقام خارجی بخواهد تحت تاثیر منفی قرار گرفته یا رو به ضعف رود. ایران کشوری بزرگ، موثر و قدرتمند در منطقه است که از مولفه‌های بسیار قابل توجه قدرت ملی و توانمندی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

وی افزود: هدف رییس جمهور آمریکا به راه انداختن جنگ روانی برای ایجاد تردید در داخل کشورمان و از آن طرف توجیه سیاست‌های اشتباه و دشمنی علیه ملت ایران است. حال اینکه هنوز به این نتیجه نرسیده که مردم ما در طول سال‌های بعد از انقلاب در دوران مختلف در مقابل تهدیدها و فشارها ایستادگی کرده و با این جنس اقدامات آشنا هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجودی که اختلاف نظرهایی در بین جریان‌های مختلف وجود دارد ولی هرگاه پای امنیت ملی، تمامیت ارضی و منافع ملی کشور پیش آید، همه متحد و منسجم هستند.

نجفی خوشرودی درباره اقدامات اروپا گفت: اروپایی‌ها می‌توانند سیاست‌های مستقل خود را درباره ایران تنظیم کرده و به اجرا درآورند. ما هم بر اساس توافق برجام و اصول مناسبات دوستانه و همکاری‌های چند جانبه چنین انتظاری را از اروپا داریم که سیاست مستقل داشته باشد. قطعا این به لحاظ اقتصادی و منطقه‌ای به نفع اروپا خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.