سید محمد بطحایی که برای همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در بروجرد حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با روش‌هایی که پیش بینی شده است در سال ۹۷ هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۴ میلیون و ۷۷۳۶ دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: این تعداد دانش‌آموز نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد دارد.

به گزارش ایسنا بطحایی همچنین در مراسم نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، اظهار کرد: در مهر ماه سال تحصیلی جدید ۸۰۰۰ کلاس به کلاس‌های درس اضافه می‌شود و تا پایان سال ۹۷ به ۱۰ هزار کلاس درس خواهد رسید.

 

بطحایی ادامه داد: سهم خیرین مدرسه‌ساز در این تعداد تقریباً به اندازه سهم دولت است که سهم قابل توجهی در تأسیس و راه‌اندازی داشته‌اند.

 

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور حدود ۵ مترمربع است در حالی‌که حد استاندارد ۸ مترمربع است.

 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: متاسفانه در برخی استان‌ها این میزان به حدود ۳ مترمربع می‌رسد و فقط یکی از استان‌های کشور است که به حد استاندارد رسیده است و این استان بیشترین سهم خیرین را نیز دارد.

 

بطحایی اظهار کرد: مدارس امروز ما به شدت نیازمند کمک است و اگر نتوانیم مدارسی شاد و بانشاط در اختیار بچه‌ها قرار دهیم حتماً افرادی مثل آیت‌الله بروجردی و فرهیختگان تاثیرگذار بیرون نخواهند آمد.

 

وی بیان کرد: امروز تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محمدرضا حافظی، تکریم از جریانی است که می‌تواند با کمک‌های خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی را نجات دهد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود فضای ورزشی دانش‌آموزان افزود: ورزش می‌تواند علاوه بر جسم، روح دانش آموزان را تقویت کند.

 

بطحایی خاطرنشان کرد: در میان همه عواملی که دست به دست هم می‌دهد تا یک آموزش و پرورش با کیفیت را بسازیم، نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند یک نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پیشرفته را در جامعه بسازد، نیروی انسانی است.

 

وی تاکید کرد: چنانچه بتوانیم معلمینی شایسته و علاقه‌مند و با انگیزه در نظام آموزش و پرورش داشته باشیم، بسیاری از کاستی‌های دیگر را این معلم شایسته و حرفه‌ای و علاقه‌مند به کار می‌تواند پوشش دهد.

 

بطحایی افزود: برای اینکه یک آموزش و پرورش پیشرفته داشته باشیم نیاز به عوامل مختلفی داریم که باید دست به دست هم دهند و تعلیم و تربیت در خور مردم ایران اسلامی در جامعه برپا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.