المیادین گزارش داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز پنجشنبه با ایراد نطقی در مراسم تشییع جنازه شهید عبدالرحیم احمد عباس ۳۹ ساله در مسجد فلسطین واقع در غرب شهر غزه تصریح کرد: هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت و با آن توافق نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: هرگز از یک وجب خاک سرزمین فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد، قدس از آن ماست و هرگز اجازه اجرای طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن را نخواهیم داد.

هنیه تاکید کرد که مقاومت کوتاه‌ترین راه برای آزاد سازی قدس، الاقصی و فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست است. 

وی در رابطه با شهید عبدالرحیم عباس گفت: امروز با ابرمردی وداع می‌کنیم که بار سنگین امانت را مخلصانه بر دوش کشید، به برادر شهید خود و خیل عظیم شهدای فلسطین پیوست و امروز با یکی از ارکان مقاومت و امنیت و توسعه نظامی وداع می‌کنیم.

هنیه ضمن تاکید بر پایبندی حماس به مشی مبارزه و مقاومت با دشمن صهیونیستی، اعلام کرد که این جنبش با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است.

رئیس دفتر سیاسی حماس از تلاش های سازمان پلیس فلسطین که صدها شهید در جریان انجام ماموریت ملی و امنیتی خود تقدیم فلسطین کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است که عبدالرحیم احمد عباس یکی از فرماندهان عملیاتی پلیس فلسطین بود که بر اثر وقوع انفجار ناگهانی در حین انجام فعالیت در یگان مهندسی مواد منفجره وابسته به وزارت کشور به مقام عظمای شهادت نائل آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.