سید محمد بطحایی که به منظور حضور در مراسم تجلیل از محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به شهرستان بروجرد سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از افتخارات کشور وجود مجمع خیرین مدرسه‌ساز بوده که همواره یار و یاور وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند و نقش آقای حافظی در این کار بر کسی پوشیده نیست.

 

وی با بیان اینکه بخشی از سرانه مراکز آموزشی را پرداخت کرده‌ایم، افزود: در چند روز اخیر سرانه‌ای را به استان‌ها داده‌ایم و امیدواریم تا قبل از پایان شهریورماه یک نوبت سرانه دیگر را برای مناطقی که امکان کمک‌های مردمی در آن وجود ندارد و یا کم است ارسال کنیم تا از این سرانه برای آماده کردن مدرسه استفاده کنند.

 

بطحایی در ادامه خاطرنشان کرد: لایحه پیشنهادی را در راستای رتبه‌بندی معلمان برای دولت فرستاده‌ایم که امیدواریم به‌زودی در دستور کار قرار بگیرد و به مجلس برود، نمایندگان نیز با استقبالی که از این کار داشته‌اند یقین داریم کارهای لازم را برای عملیاتی شدن و اجرای طرح رتبه‌بندی انجام خواهند داد.

 

 وزیر آموزش و پرورش، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را مستلزم دریافت ردیف و اجازه از سازمان امور اداری استخدامی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که سازمان اداری استخدامی نه‌تنها برای آموزش ‌و پرورش بلکه برای همه دستگاه‌ها این اجازه را نداده باشد و ردیف تبدیل وضعیت ندهد این اتفاق نمی‌افتد.

 

وی با بیان اینکه مذاکراتی را با سازمان امور اداری استخدامی در این زمینه داشته‌ و دلایل را مطرح کرده‌ایم، گفت: سازمان نیز در راستای سیاست‌هایی که دولت در برنامه تحول نظام اداری دارد نهایت همکاری را انجام می‌دهد و امیدواریم تا قبل از سال ۹۷ بتوانیم تعدادی از این ردیف‌ها را اخذ کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.