السومریه‌نیوز گزارش داد، به دنبال دور جدید ناآرامی‌ها در استان بصره در جنوب عراق و حمله برخی عناصر به مقرهای الحشد الشعبی در این استان، گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق طی بیانیه‌ای، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور را مسئول بحران خدمات‌رسانی در بصره و ناکامی در حل و فصل آن خوانده و تاکید کردند که دشمنان با آتش زدن مقر این گروه‌ها در صدد برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در مرکز و جنوب کشور هستند.

گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق، از طرف‌های داخلی خواسته‌‌اند فریب طرح آمریکایی- سعودی، که هدف آن گسترش آشوب و ناآرامی در این کشور است، نخورند.

در این بیانیه آمده است «برت مک گورک» فرستاده رئیس‌جمهوری آمریکا به عراق و «داگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در بغداد، روی تصمیمات امنیتی و سیاسی حیدر العبادی نقش خطرناکی ایفا کرده‌اند و می‌کوشند با تاثیری‌گذاری روی فرآیند تشکیل فراکسیون اکثریت، العبادی را به عنوان نخست‌وزیر تحمیل کنند، و محور مقاومت را با کنار زدن ائتلاف‌های «الفتح» و «دوله‌القانون» کنار بزنند.

گزارش‌ها حاکی‌ست در سومین روز از ناآرامی‌های بصره و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در این شهر، یک نفر کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

بصره یکی از مهم‌ترین مناطق شیعه‌نشین عراق به شمار می‌رود که طی هفته‌های اخیر به دلیل اعتراضات نسبت به فساد دولتی، قطعی مداوم برق و نیز ضعف خدمات عمومی صحنه ناآرامی و تنش بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.