الاخبار گزارش داد ، نصرالله مانند هر سال پیش از آغاز ماه محرم در جمع مبلغان، علما و فعالان برگزاری مراسم های عاشورایی در لبنان، به سخنرانی پرداخت و در بخش هایی روند دشمنی ها با انقلاب اسلامی بلافاصله پس از پیروزی آن به رهبری امام خمینی (ره) را بازگو کرد.

دبیرکل حزب الله یادآور شد: از سال ۱۹۷۹ (از بدو پیروزی انقلاب اسلامی) علیه اسلام هجمه سنگینی راه انداختند، انحرافات را پدید آوردند، چهره اسلام را مخدوش کردند و از حیث نظری یک نسخه جعلی از آن را که وهابیت بود، ارائه دادند و از حیث عملی الگوی بد و زشت القاعده و داعش را نمایش دادند. همه اینها کار آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی بود.

وی افزود: یکباره از سال ۱۳۵۷ نهضت وهابیت شروع شد و از آل سعود خواستند تا برای تبلیغ مشایخ خود را به بفرستند، این اعتراف خود «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی است؛ خود او می گوید که از آنها خواسته شد برای مقابله با امام خمینی(ره) وهابیت را گسترش دهند.

نصرالله خاطرنشان کرد: سعودی ها در مدارس و دانشگاه های جهان، میلیاردها دلار برای این کار خرج کردند، میلیون ها دانش آموز و دانشجو از افغانستان و پاکستان جنبش طالبان یعنی طلبه های علوم دینی را راه انداختند. از این رو سال ۱۳۵۷ نقطه عطفی در در همه امور، حتی تحولات فرهنگی است.

سید مقاومت افزود: از همان سال بود که با نسخه ای جعلی یعنی وهابیت و القاعده و داعش از نظر فکری، تئوریک و عملی به جنگ ما آمدند و ما مجبور به پیکاری خونین با آن شدیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه اگر این نبردها، جنگ و شهدا نبود، این الگو تضعیف نمی شد، گفت: ما می گوییم بحمدلله به برکت خون پاک شهدا و مجاهدین، از این مصیبت بزرگ و وحشتناک نجات یافتیم، کسانی که از این گروه های تکفیری حمایت می کردند، ظاهری بسیاری ترسناک از آن ساختند که در تاریخ بی سابقه بود.

نصرالله این توطئه را طرحی دانست که برای کل منطقه آماده شده بود و اظهار داشت: در عراق از روشی جنایتکارانه استفاده کردند و از سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) خودروهای بمب گذاری شده را به کار بردند، نه برای تحمیل یک پروژه سیاسی، بلکه در چارچوب گامی برای قتل عام. ما در لبنان چیزی ندیدیم در مقایسه با آن، خدا به ما لطف کرد؛ بر بام «القلمون» و «الزبدانی» ایستادیم و به وجود خطر پایان دادیم. این طرح شوم، به یاری خداوند، عنایت حضرت صاحب الزمان(عج) و صبر و آگاهی مقام معظم رهبری(حفظه الله) شکست خورد.

وی اضافه کرد: آل سعود روی میلیاردها دلاری که خرج کرده بود، حساب باز کرد و هنگامی که جنگ تحمیلی بر یمن را آغاز کردند، امام جماعت مکه گفت که این جنگ سنی و شیعه است. بدترین چیزی که ما پیش بینی می کردیم، تلاش هایی بود که ما را به سمت جنگ شیعی و سنی بکشاند، ولی اینک جنگ ناکام ماند، آیا همین جا متوقف می شوند؟ چه کار خواهند کرد؟

دبیرکل حزب الله ادامه داد: در مرحله نخست (جنگ سال ۲۰۰۶ علیه حزب الله لبنان)، گفتند که باید دست ها را بزنیم، وقتی که شکست خوردند، وارد مرحله بعد شدند (جنگ سوریه از سال ۲۰۱۱ - ۱۳۹۰) تا پل هایی را که از ایران به دست های مقاومت می رسد، هدف قرار دهند و در این هم شکست خوردند.

حسن نصرالله گفت: اکنون آمریکا، اسرائیل، اتباع آنها و در راسشان عربستان سعودی، به همان جایی رسیدند که از ابتدا به جمع بندی رسیده بودند، ولی دیگر فقط به تمرکز روی آن کفایت نمی کنند، بلکه می خواهند سراغ اصل و مرکز یعنی ایران بروند، و می گویند که باید جنگ را به داخل ایران بکشند. بنابراین تحریم ها را افزایش داده اند، و تلاش دارند تا ملت را از جمهوری اسلامی زده کنند، و مردم را به جایی برسانند که تظاهرات راه بیاندازند و از سوی دیگر، با خلق فتنه بین مردم ایران و عراق و همچنین میان خود ملت ایران، به خواسته شان برسند.

دبیرکل حزب الله همچنین به لبنان و نقش مقاومت اشاره و تصریح کرد: حزب الله اکنون یکی از بازیگران اصلی در منطقه است، به ویژه پس از آزادسازی خاک مان و پیروزی در جنگ تابستان سال ۸۵، اساس این دستاورد، پایگاه مردمی بود که مقاومت را در آغوش گرفت؛ همچنین انسجام میان حزب الله و جنبش امل بود، اگر حزب الله در یک وادی سیر می کرد و جنش امل در وادی دیگر، به دست آمدن این پیروزی ها بسیار دشوار بود.

نصرالله خاطرنشان کرد: بنابراین امروز بر روی پایگاه مردمی مان کار می کنند، آن هم با سلاحی خطرناک یعنی از طریق وسایل ارتباطی و شبکه ها اجتماعی. خطاهایی وجود دارد که می خواهند ما خیلی فوری آنها را اصلاح کنیم،در صورتی که همه زمین و زمان جمع شده اند تا رویاهای ما را نقش بر آب کنند. در کنار این مساله قصد دارند تا با فتنه میان مردم ما در جنوب و شرق لبنان، اختلاف منطقه ای را تشدید کنند.

سید مقاومت تاکید کرد: من کسانی را که اختلافات منطقه ای را دامن بزنند، نخواهم بخشید و در روز قیامت از هر حقی بگذرم، از چنین امری نخواهم گذشت و در حساب هم می خواهم که چنین کسانی بخشیده نشوند.

توصیه به مبلغان محرم

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش توصیه هایی به مبلغان و دست اندرکاران مراسم های محرم داشت.

وی با بیان اینکه امروز مراسم ها به فضل الهی در امنیت برگزار می شود، بر ضرورت شکر این نعمت تاکید کرد.

نصرالله بهترین راه تبلیغ و گسترش مفاهیم اسلامی و حسینی را ارتباط مستقیم با مخاطبان و برپایی نمازهای جماعت، عیادت از بیماران، تشییع جنازه عنوان کرد.

سید مقاومت به علما توصیه کرد که براساس تجربه ۴۰ ساله ای که وجود دارد، با مردم نشست و برخاست بیشتری داشته باشند و در مجالس سعی کنند خطابه ای ۱۰ دقیقه ای کنند و بقیه وقت را به پرسش و پاسخ مردمی اختصاص دهند.

وی همچنین به سخنرانان و مبلغان گفت که به مسائل روزمره ای که مردم بیشتر با آن روبرو هستند توجه بیشتری کنند و به موضوعات دینی بیش از سیاسی در سخنرانی های خود بپردازند.

سیدحسن نصرالله در توصیه ای دیگر، توجه بیشتر به موضوع مهدویت و در ارتباط با امام زمان(عج) را بسیار مهم برشمرد و گفت: درحال حاضر هزاران فرمانده نظامی و میلیون ها نیروی داوطلب برای امام آماده هستند تا بنیان فساد و طغیانگری را از ریشه درآورند و عدالت را در زمین برپا کنند.

دبیرکل حزب الله، اهتمام به موضوع مقایسه زمان کنونی و شرایط فعلی با گذشته را ضروری دانست و اشاره کرد که در چهل سال گذشته شرایطی را بدست آوردیم، که پیش از آن در طول تاریخ از آن محروم بودیم.

وی افزود: اکنون قدرت، حضور، امنیت و کرامت داریم و جبهه مومنین، دارای حکومتی قدرتمند یعنی ایران است.

سید مقاومت همچنین بر اهمیت برپایی هرچه بهتر راهپیمایی اربعین تاکید کرد، چرا که این حرکت دارای آثار بزرگ سیاسی، مردمی، تربیتی و انگیزشی می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.