دور دوم گفت‌وگوهای محمد جواد ظریف و چاووش اوغلو امروز - جمعه - پیش از دیدار و آغاز نشست سران سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه،درمورد تحولات منطقه از جمله سوریه و مسایل دو جانبه برگزار شد.

نشست سه جانبه تهران قرار است عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شود.

اردوغان در این سفر ضمن شرکت در نشست صلح برای سوریه با رییس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو می کند.

این نشست در آستانه اقدام ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از دست تروریست ها برگزار می شود. ادلب یکی از مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه است که در حال حاضر خارج از حاکمیت دولت این کشور قرار دارد.

در آستانه‌ برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران با موضوع بحران سوریه ، وزیران خارجه سه کشور روز گذشته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نمایندگان ارشد سه کشور در تهران برای تهیه‌ سند نشست تهران با یکدیگر رایزنی و گفت وگو کرده و پیش نویس این سند را برای ارائه به نشست سران آماده کردند.

در پیش نویس این سند بر موضوع ادامه مبارزه با تروریسم در سوریه، ضرورت بازگشت آوارگان سوری و ساماندهی آنها و همچنین موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان این بحران تاکید شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.