علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق ساختار شکنانه پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری نمایندگان تهران در صحن علنی روز سه‌شنبه هفته گذشته پارلمان، اظهار داشت:‌ مطالبات اصلی کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است.

 

* مسئله اصلی کشور اقتصاد است نه فرافکنی

 

وی افزود: عده‌ای از ابتدا به دنبال حاشیه سازی برای کشور بودند و همواره مطالب غیر واقعی منعکس می‌کردند. به عنوان مثال زمانی بجای ایجاد شغل برای جوانان اولویت اول کشور را بحث کنسرت،‌ ورود زنان به ورزشگاه مطرح می‌کردند.

 

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: بجای اینکه بنشینند ببینند برای ایجاد اشتغال و یا با وجود افزایش نقدینگی برای کنترل آن چه باید کرد،‌ نقدینگی را به حال خود رها کرده‌اند همچنین بازار اشتغال را مدیریت نکردند. اینها آسیب در دراز مدت دارد.

 

*نطق دو نماینده تهران حیله‌ نخ نما شده‌ای بود که دیگر جواب نمی‌دهد

 

وی با اشاره به نطق دو نماینده تهران در جلسه علنی سه‌شنبه گذشته گفت: امروز اینها جواب نمی‌دهد، اینها حیله‌های نخ نما شده‌ای است که دیگر جواب نمی‌دهد. این موارد صرفا خوراک برای دشمنان و رسانه‌های خارجی را فراهم می‌کند.

 

سلیمی بر همین اساس اضافه کرد:‌ اکنون بر اساس آنچه امام خمینی (ره) فرمودند پس از نطق این دو نماینده برخی شبکه‌های خارجی عروسی گرفته بودند. این نشان می‌دهد که برخی حرف‌ها، بازی در زمین دیگران و دشمن است.

 

*برخی نطق‌ها تسویه حساب حزبی است

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند مراقبت شود در نقشه دشمن بازی نکنیم،‌ گفت: برخی خیلی راحت امروز در نقشه دشمن بازی می‌کنند. حال ممکن است خودشان هم متوجه نشده باشند. ما نگرانیم که برخی دستگاه‌ها،‌گروه‌ها و احزاب برای برخی نمایندگان نطق نوشته و آماده می‌کنند که این نمایندگان به خاطر بدهی که به این گروه‌ها و احزاب دارند این نطق‌ها را ارائه می‌دهند؛ این نگرانی متاسفانه وجود دارد.

 

سلیمی در ادامه سخنانش تصریح کرد: علی رغم اینکه اعتقاد دارم قاطبه نمایندگان شخصیت‌های فرهیخته و نخبه‌ای هستند اما این نگرانی امروز وجود دارد که نکند دست‌هایی در خارج از مجلس به دنبال این هستند که به هر نحو آرامش کشور را دچار آشفتگی و برخی موارد را القا کنند.

 

* برخی در خارج از مجلس به دنبال آشفته کردن آرامش کشور هستند

 

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه نباید تحت تاثیر برخی حرف‌ها واقع شد،‌ خاطرنشان کرد: مسائل اساسی و اصلی کشور خیلی روشن است. این افراد به جای اینکه خواسته اساسی مردم را پاسخ دهند به بیان چنین مطالبی رجوع کردند و مشخص هم نیست چرا به دنبال فرافکنی هستند.

 

وی ادامه داد: اختیاراتی که امروز مقام معظم رهبری به رئیس جمهور داده‌اند اختیارات ویژه‌ای است که به هیچ رئیس جمهوری داده نشده است. یعنی آقای روحانی اختیاراتش فوق اختیارات روسای جمهور است. آقایان هم مردم را دعوت کردند لذا اکنون باید پاسخگو باشند.

 

*اظهارات عده‌ای فقط فرار روبه جلو است

 

سلیمی یادآور شد:‌من نمی‌دانم بجای پاسخگویی آقایان چه می‌کنند؟ آیا این یک فرار رو به جلو نیست؟ عده‌ای فقط کارشان این است که تقصیرها را گردن این و آن بیندازند و خود را مبرا کنند؛ این هنرشان است.

 

وی افزود: برخی هم در تلویزیون آمدند چشم در چشم مردم انداختند و عنوان کردند که مشکلات کشور ریشه در قبل از انقلاب دارد! یعنی واقعا برای انسان برخی اظهار نظرها عجیب است. امیدواریم به جای این اظهار نظرها هر کسی به اندازه خود به مسئولیت‌هایی که متوجه اوست واقف شده و پاسخ دهد.

 

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه متاسفانه ما مسئولان عادت پاسخگویی نداریم،‌ گفت: صرفا عادت کردیم به فرار از پاسخگویی و تقصیرها را گردن دیگران انداختن.

 

*برای برخی نمایندگان،‌ از بیرون نطق‌‌ها دیکته و آماده می‌شود

 

سلیمی عنوان کرد: در هر صورت وقتی یک لیست،‌حزب و دسته‌ای از کسی حمایت کرد و به مجلس آمدند و یا قدرت اجرایی را به دست گرفتند به هر حال باید پاسخ همه تبعات تصمیمی که گرفته‌اند را بدهند. نمی‌شود که فرار کرد. این فرار کردن از پاسخگویی عجیب است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جالب است همانهایی که بحث آزادی و شفافیت را مطرح می‌کنند اینگونه سخن‌ها را بیان می‌کنند؛ نباید مردم را در یک حلقه پیچ در پیچ بیندازیم تا آنها فریب بخورند.

 

*نباید برای فریب مردم آنها را در حلقه پیچ در پیچ بیندازیم/جرات عذرخواهی داشته باشیم

 

نماینده مردم محلات در مجلس در خاتمه سخنانش تصریح کرد: امروز زمان اینها گذشته است. جرات داشته باشیم عذرخواهی کنیم، برخی شهامت عذرخواهی از مردم را ندارند. ما واقعا نگرانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.