این مراسم به دبیری نیکی کریمی، در گالری «سلام»، با یک ساعت تأخیر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه نیکی کریمی با خواندن یک متن به حضار خوش‌آمد گفت و بیان کرد: حاضران این جمع افرادی هستند که با وجود سختی های جامعه به خاطر عشقی که به سینما دارند، الان در اینجا حضور دارند.

سروش صحت، مجری چهارمین جشن عکاسان سینما ضمن اشاره به اهمیت عکاسی گفت: عکس‌ها همیشه در خاطر ما خواهند ماند و برای ما تصویرسازی خواهند کرد. به همین دلیل این جشن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه چند ویدئو از تعدادی سینماگر و عکاس سینما پخش شد که گزیده سخنان این افراد را در ادامه می‌خوانید.

امیر عابدی، عکاس سینما بیان کرد: در سینمای ما استاندارد وجود ندارد. حتی از لحاظ مالی و امکانات نیز در شرایط مناسبی نیستیم. با وجود این که عکاسان سینما دارای صنف هستند اما اتفاق خاصی در حوزه ما رخ نداده است.

کامپوزیا پرتوی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس گفت: نباید خود را در برابر دوربین‌های گوشی موبایل ببازیم. من فکر می‌کنم سینما مجبور شود دوباره به دوربین‌های دوره های قبل روی آورد و از این همه دروغ و تزویری که سینما را فرا گرفته، دور شود. 

مرتضی شایسته، تهیه‌کننده سینما چنین اظهار کرد: عکس یک فیلم می‌تواند ژانر آن را مشخص کند. یک عکس خوب و کارآمد تأثیر بالایی در میزان فروش فیلم خود دارد.

ابولفضل پور عرب، بازیگر گفت: زمانی که یک عکاس عکس می‌گیرد، این کار را بی‌واسطه و باعلاقه انجام می دهد. در گذشته عکاسی یک فیلم برای جذب مخاطب بسیار مهم بود؛ چرا که مخاطب‌ها با دیدن آلبوم عکس فیلم‌ها آن‌ها را برای تماشا انتخاب می‌کردند.

در این مراسم همچنین از پنج فعال در سینما از جمله امیر عابدی، عکاس، کامپوزیا پرتوی، کارگردان و نویسنده، مرتضی شایسته، تهیه‌کننده، گوهر خیراندیش و ابوالفضل پورعرب تقدیر شد.

گوهر خیراندیش هنگام دریافت تقدیرنامه خود گفت: من هنوز که کسی نیستم و خوشحالم که مرا قابل دانستند و از من تقدیر کردند.

هیأت داوران چهارمین جشن عکاسان سینما شامل افرادی همچون شهاب‌الدین عادل، هوشنگ گلمکانی و مرتضی پورصمدی بودند.

در ادامه از امید صالحی برای عکاسی در فیلم درساژ، سمیه جعفری برای فیلم کشتی آلارم، امیرحسین شجاعی برای فیلم اتاق تاریک، حسن هندی برای فیلم پاسیو و محمد فوقانی برای فیلم سوتفاهم تقدیر شد.

در پایان از سروش صحت و نیکی کریمی نیز تقدیر به عمل آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.