سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در این بیانیه آورده است: اکنون کشور در سراشیبی خطرناکی قرار دارد که نیازمند تأمل و دقت نظر واقع‌گرایانه است.

وی با اعلام مجدد حمایت از حقوق برگزارکنندگان تظاهرات مسالمت‌آمیز، با بیان این که تظاهرات مسالمت‌آمیز از جانب قانون اساسی تأیید شده است، گفت، خواهان حقوق مشروع و ارائه خدمات به شهروندان است.

رهبر جریان حکمت ملی در ادامه بیانیه خود با محکوم کردن تلاش‌ها برای به انحراف کشیدن مسیر تظاهرات و سوق دادن آن به سمت تخریب و آتش زدن عامدانه اموال عمومی، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌ها از جمله کنسولگری‌ جمهوری اسلامی ایران از سوی افراد نفوذی، تصریح کرد: مرجعیت عالی عراق در خطبه‌های اخیر نماز جمعه تخریب و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی را غیرشرعی و غیرقانونی دانسته‌اند.

بر اساس گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم در پایان این بیانیه تأکید کرد:  جریان حکمت ملی با ایمان به پختگی آرا و دیدگاه‌‌ محافل دینی و اجتماعی، سیاستمداران، چهره‌های برتر عشایر و  فرهیختگان استان بصره معتقد است، می‌توان اوضاع کنونی را مهار کرد و اجازه نداد شرایط به سمتی پیش برود که پایان خوشی دربرنخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.