به گزارش دیلی میل، جیمی آوکسون، رئیس حزب دموکرات سوئد، که خود را برای انتخابات پارلمانی روز یکشنبه آماده می کند، توسط داعش تهدید به مرگ شد.

گزارش ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش با ارسال نامه ای به دفتر رئیس حزب دموکرات سوئد تهدید کرد در صورتی که وی بلافاصله از انتخابات این کشور کناره گیری نکند، او و پسر 4 ساله اش را سر می برند.

در نامه داعش به آوکسون آمده است «اگر از انتخاباتی که پایان هفته جاری برگزار می شود کناره گیری نکنی، سر از بدنت جدا خواهیم کرد.» نامه تهدیدآمیز مشابهی نیز خطاب به پسر 4 ساله آوکسون ارسال شده است.

سرویس امنیتی سوئد موسوم به ساپو، در حال بررسی این رویداد است. گفته می شود تهدیدات داعش علیه این مقام سیاسی سوئدی در راستای افزایش فعالیت سازمانی این گروه تروریستی در اروپا است.

آوکسون یکی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست و با پیروی از سیاست های او، با شعار «دوباره سوئد را بزرگ کنیم» در انتخابات این دوره قدم گذاشته است. دموکرات‌های سوئد، حزب عوام‌گرای ضدمهاجرت هستند؛ اگر این حزب بتواند ۲۵ رای به دست آورد، موفق می شود در هر انتخابات دو برابر آرای دور قبل را از آن خود کند.

انتخابات پارلمانی سوئد ۹ سپتامبر ۲۰۱۸ (۱۸ شهریور ۱۳۹۷) برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.