سی ان ان خبر داد که یک کپی از کتاب وودوارد را به دست آورده که در برگیرنده نسخه ای از این نامه است.

بخش هایی از این کتاب حاکی است که مقام های ارشد دولت ترامپ درصدد بازداشتن رئیس جمهوری از اتخاذ تصمیماتی برآمده اند که می توانست به آمریکا ضربه وارد کند.

وودوارد که یک خبرنگار کهنه کار آمریکایی است، در بخشی از کتاب جدیدش تحت عنوان «ترس» به اقدام «گری کوهن» مدیر شورای ملی اقتصادی وقت آمریکا در سرقت نامه ای از روی میز کار ترامپ اشاره دارد، نامه ای که اگر امضا می شد ممکن بود به پایان توافق تجارت آزاد بین آمریکا و کره جنوبی منتهی شود.

وودوارد در کتابش نوشته که کوهن مملو از هراس بوده مبادا رئیس جمهوری این نامه را امضا کند و برای اینکه ترامپ نامه را نبیند، آن را از روی میز کارش دزدیده است.

مقام های کاخ سفید ابراز نگرانی کرده اند که پایان توافق تجارت آزاد با کره جنوبی، احتمالا اجرای برنامه ای را به خطر می اندازد که برای کشف آزمایش های موشکی کره شمالی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان، ترامپ همچنان به رد محتوای کتاب وودوارد ادامه می دهد. وودوارد در این کتاب به داخل کاخ سفید در دوره زمامداری ترامپ نظری افکنده و هدایت مغشوش ترامپ و حس انزجار در میان دستیاران ارشد وی را شرح داده است.

کتاب ترس، روایتگر ماجرایی در مورد مقام های ارشد آمریکایی است که نگرانند رفتارهای خودسرانه رئیس جمهوری، امنیت ملی کشور را تهدید کند.

هرچند انتشار کتاب هایی در مورد دولت ترامپ، مساله جدیدی در آمریکا نیست، نشریه آتلانتیک کتاب وودوارد را در مقایسه با سایر کتب، از قدرت نفوذ بالاتری برخوردار می داند.

وودوارد برای گردآوری مطالب کتاب خود، به اسناد دولتی، یادداشت های برداشته شده در جلسات، خاطرات شخصی و صدها ساعت مصاحبه استناد کرده است. وی همچنین چند بار تلاش کرده با شخص ترامپ مصاحبه کند، اما موفق به این کار نشده است. 

سال گذشته کتابی ضد ترامپی تحت عنوان «آتش و خشم» انتشار یافت که سر و صدایی زیادی به راه انداخت و در سطح وسیعی به فروش رسید.

این کتاب به قلم «مایکل وولف» حقایق بسیاری را در مورد دولت ترامپ برملا کرد. این کتاب حاوی نکاتی بود که از شخصیت پنهان ترامپ پرده برداشت و همین مساله خشم رئیس جمهوری آمریکا را برانگیخت.

وولف در این کتاب اشاره کرد که ترامپ از بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گیج و مبهوت شده، لذتی از مراسم تحلیف خود نبرده و کاخ سفید به جان وی لرزه انداخته است.

نویسنده این کتاب همچنین راز بلندپروازی و جاه طلبی مخفیانه «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهوری آمریکا برای احراز منصب ریاست جمهوری را فاش کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.