مجید خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برخورد مسلحانه گارد ساحلی امارات متحده عربی با صیادان بوشهری در آب‌های خلیج فارس باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر شد.

وی با اشاره به دستگیری دیگر صیادان این لنج، اضافه کرد: این لنج صیادی با ۹ صیاد دارای مجوز رسمی از شیلات بوده است که هنوز دلیل تیراندازی گارد ساحلی دبی به این افراد مشخص نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تلاش برای رهایی افراد دستگیر شده خبر داد و بیان کرد: پیگیری لازم را از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر، وزارت امورخارجه، دریابانی و شیلات  انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم از طریق اقدامات کنسولی صیادان در اسارات آزاد شوند افزود: پیگیری و بررسی‌های لازم در مورد علت این درگیری و کشته و زخمی شدن صیادان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

خورشیدی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی، ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ شود که در چنین مواردی کسی آسیبی نبیند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بر اساس ادعای مالک شناور، پلیس مرزی امارات متحده عربی چهاردهم شهریور به سمت این شناور در آب‌های خلیج فارس تیراندازی می‌کند که بر اثر این تیراندازی یکی از سرنشینان شناور صیادی کشته و دو تن دیگر از آنها زخمی شده‌اند.

عباسعلی زنده بودی بیان کرد: محل دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.