درپی تصمیم دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای وارد کردن فشار حداکثری به مقامات فلسطینی برای تن دادن به طرح «معامله قرن»، حمایت‌های مالی از فلسطینیان بازهم کاهش پیدا کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا، ترامپ روز شنبه دستور داد که کمک هزینه 25 میلیون دلاری برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در قدس شرقی، لغو شود.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، گفت: «در نتیجه بازبینی (در حمایت مالی از فلسطینی‌ها) به دستور رئیس جمهور (کمک هزینه) 25 میلیون دلاری که پیشتر برای شبکه بیمارستانی در قدس شرقی اختصاص داده شده بود، در جای دیگری هزینه خواهد شد».

ترامپ اوایل سال جاری بود که به بهانه مقاومت کردن مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش مذاکرات مستقیم به رژیم صهیونیستی و قبول توافق سازش، خواستار بازنگری در حمایت‌های مالی از آنها شده بود.

بیمارستان جامعه خیریه اسلامی «المقاصد» از جمله مراکز درمانی است که قرار بود این کمک هزینه مالی را دریافت کند. روابط عمومی این بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که قطع حمایت‌های آمریکا در حالی است که آنها با به خاطر کمبود منابع مالی و عدم پرداخت هزینه‌ها از سوی تشکیلات خودگردان، با «بحران خفقان‌آوری» مواجه هستند.

دولت ترامپ اعلام کرده بود 200 میلیون دلار از بودجه اختصاص داده شده از سوی کنگره برای آوارگان فلسطینی را کاهش داده و برای مصارف دیگر هزینه خواهد کرد.

دولت آمریکا دی‌ماه سال گذشته هم بیش از نیمی از کمک ۱۲۵ میلیون دلاری خود به آژانس ویژه سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی را متوقف کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.