الیوم السابع گزارش داد، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در جریان دیدار با عواد بن صالح العواد، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان در اسلام آباد از تمایل ریاض برای همکاری با کشورش استقبال کرد.

وزیر خارجه پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت تقویت همکاری اقتصادی میان دو کشور، از سرمایه‌گذاران عربستانی خواست که در پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین بر حمایت مداوم کشورش از عربستان به منظور تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور تاکید کرد.

عواد بن صالح نیز اعلام کرد که کشورش خواستار همکاری نزدیک با دولت جدید پاکستان و آغاز فصل جدیدی در روابط دوجانبه بین دو کشور است.

در این دیدار دو طرف درباره تقویت ارتباط میان رهبران دو کشور نیز توافق کردند.

عواد بن صالح و قریشی همچنین به منظور ارتقای روابط میان دو کشور به سطح بالاتر، بر ضرورت احیای مکانیزم‌های سازمانی موجود میان ریاض و اسلام آباد تاکید کردند.

عواد بن صالح همچنین در جریان سفر خود به پاکستان با قمر جاوید باجوا، فرمانده کل ارتش این کشور دیدار و درباره برخی از مسائل مشترک میان دو کشور رایزنی کردند.

وزیر فرهنگ و رسانه عربستان در این دیدار همچنین ضمن استقبال از روابط دو جانبه و برادرانه میان ریاض و اسلام آباد، بر حمایت کامل کشورش از پاکستان در زمینه تحقق صلح و ثبات در این کشور تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و رسانه عربستان که جمعه وارد اسلام آباد شد قرار است که امروز (یکشنبه) در مراسم تحلیف عارف علوی، رئیس جمهوری جدید پاکستان شرکت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.