حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش حامیان و یاوران مساجد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که امروز(۱۸ شهریور) برگزار شد، با بیان اینکه وضع نماز و زکات در کشور خوب نیست، گفت: وقتی اوضاع واجبات در کشور خوب نیست باید منتظر سیلی باشیم و سیلی هم خواهیم خورد.

قرائتی با اشاره به کمک کاری و کوتاهی همه در بحث واجبات دینی گفت: همه غفلت و کوتاهی کرده ایم و باید توبه کنیم تا راه جبرانی داشته باشیم.

وی بر بازنگری در بسیاری امور کشور تاکید کرد و افزود: باید در بسیاری زمینه ها از جمله قرآن آموزی و مصرف آب نهضت در کشور راه بیندازیم و باید بسیاری امور اصلاح شود.

قرائتی آموزش و پرورش را رکن اصلی اصلاح مملکت دانست و افزود: اگر بخواهیم مملکت اصلاح شود باید آموزش و پرورش و دانشگاه ما اصلاح شود.

وی افزود: تنها در فصل تابستان ۱۸ میلیون دانش آموز، دانشجو و فرهنگی اوقات فراغت دارند، برای این مدت زمان آنها چه کردیم و چه برنامه فرهنگی داشتیم. این همه دستگاه فرهنگی و این همه بودجه فرهنگی چه کاری برای ۱۰۰ روز این ۱۸ میلیون نفر کردیم؟

قرائتی به فعالیت فضای مجازی بر علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: وقتی دشمن علیه ما فعالیت می کند ما هم باید از خود دفاع کنیم و از ارزشهایمان حراست کنیم که ماه محرم و عاشورای پیش رو یک فرصت است.

وی به مظلومیت شیعه و قرآن کریم اشاره کرد و افزود: نباید منتظر دولت باشیم. همه باید آستین همت بالا بزنند و حتما باید استغفار کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.