«محمدرضا عارف» در دیدار با اعضای حزب «همبستگی دانش آموختگان ایران» افزود: باید جبهه های سیاسی، نخبگان و احزاب به سمت تشکیل احزاب فراگیر حرکت کرده و تلاش کنند بر اساس مشترکات و با هدف انسجام بخشی، رسیدن به اینگونه احزاب را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و ۹۶ به درستی عمل کردند، گفت: ما در حمایت از آقای روحانی به وظیفه خود عمل کردیم و از حمایت هایی که داشتیم پشیمان نیستیم، البته در پیگیری مطالبات مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و وظیفه ملی و تشکیلاتی خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم با تلاش بیشتر دولت و همکاری همه نهادها و جریانات با دولت، وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

عارف با اشاره به برخی حملات که به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان می شود، گفت: عده ای تصور می‌کنند با تخریب یک یا چند نفر کل جریان اصلاحات از بین می رود در حالیکه این جریان قائم به شخص نیست و در دور جدید شورای عالی اصلاح طلبان شاهد تاثیرگذاری بیشتر این شورا خواهیم بود.

**اصلاح طلبان در سال ۹۲ مانع از تداوم عقب گرد در اهداف انقلاب شدند

عارف به تلاش برخی جریانات برای حذف اصلاح طلبان و تحمیل فاصله بین این جریان سیاسی با حاکمیت بعد از حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در دهه ۹۰ برغم تلاشهایی که برای حذف اصلاح طلبان از حاکمیت انجام شد اما با تشخیص درست راه و مسیر،جریان اصلاح طلب بعد از یک دوره رخوت و عزلت نشینی که بخشی از آن به دلیل فشارها و تهدیدهای صورت گرفته به این جریان تحمیل شد، در انتخابات سال ۹۲ فعالانه حضور پیدا کرد و مانع از تداوم عقب گرد در اهداف انقلاب شد.

عارف تاکید کرد: رقیب جریان اصلاحات نشان داد نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد در حالی که اصلاح‌طلبان کارآمدی خود را در ادوار مختلف نشان دادند، به همین دلیل باید در صحنه بمانیم و تاثیرگذار باشیم و با مسئولیت پذیری، مطالبات مردم را در همه زمینه ها بخصوص در زمینه مسایل اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان و آسیب‌های اجتماعی پیگیری کنیم.

عارف تصریح کرد: کسانی که شبانه روز در تبلیغات خود به دنبال القاء ناکارمدی جریان اصلاحات هستند، حداقل این شجاعت را داشته باشند و بگویند زمانی که خود در راس کار بودند چه دستاوردهایی داشتند؟ کسانی که در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ از نامزد انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند چرا حاضر نیستند از عملکرد کاندیدای مورد حمایت خود دفاع کنند؟ این نوع رفتار اوج بی صداقتی و شفاف نبودن با مردم است.

رئیس فراکسیون امید شرط ماندگاری یک جریان سیاسی را تحمل، صبر، بردباری و امید دانست و تاکید کرد: گاهی برای پیگیری مطالبات خود نیاز است فریاد بزنیم و گاهی هم باید سکوت کنیم. اما نباید هیچگاه فرصت طلبی کرد چرا که فرصت طلبی یک جریان سیاسی خیانت به رای مردم است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله «سید محمود طالقانی» بر ضرورت شناساندن ابعاد مختلفی شخصیتی چهره‌های برجسته انقلاب از جمله آِیت‌الله طالقانی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز آیت الله طالقانی باور وی به نسل جوان بود و این قشر از جامعه هم علاقه خاصی به او داشت و با هدایت‌های وی در مبارزات انقلاب شرکت می کردند.

عارف تاکید کرد: بعد از درگذشت آیت الله طالقانی ابعاد مختلف شخصیتی وی برای نسل جوان بازگو نشد و باید بیش از گذشته روش و منش آیت الله طالقانی الگو قرار بگیرد.

وی با یادآوری نگاه آیت الله طالقانی به احزاب و جمعیت ها، تاکید کرد: آیت الله طالقانی در طول حیات سیاسی‌اش از جمعیت‌ها و احزابی که بر اساس عقاید، سنن ملی و مذهبی و خواست عموم مردم توسط افراد مؤمن و مخلص شکل گرفته، تا زمانی که از اصول اولیه و هدف مقدس خود منحرف نشده بودند، حمایت و پیشتیبانی می‌کرد و حضور احزاب در یک نظام سیاسی را باعث پویایی آن نظام می دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.