سرتیپ حسین دهقان، مشاور رهبری در امور صنایع دفاعی در گفت‌وگوی اختصاصی با روسیا الیوم  گفت: توان موشکی ما قابل مذاکره نیست زیرا این مساله مساله ی بودن یا نبودن است، مساله موشکی مساله هیبت، شرف، استقلال و اعتماد ملی است که درمورد آن نمی توان گفت‌وگو کرد. اگر آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که در رابطه با این موضوع می توانند با ما مذاکره کنند بسیار خوشبین هستند و حساب و کتاب آنها اشتباه است، بنابراین تحت هیچ شرایطی در رابطه با سامانه موشکی مذاکره نخواهیم کرد.

وی افزود: ما در مدت بسیار کوتاهی توان گسترش موشک های خود را داریم ، با توجه به تهدیدات کنونی توان موشکی ما برای مقابله کافی است، اما در صورت تغییر یافتن تهدیدات و نیاز پیدا کردن به پاسخ به آنها هیچ مانعی برای افزایش برد موشک هایمان وجود نخواهد داشت.

 دهقان تاکید کرد که آمریکا ، اسرائیل و عربستان فتنه بزرگی را در منطقه هدایت می کنند.

وی گفت: به نظر نمی رسد که آمریکایی ها و اسرائیلی ها قصد حمله مستقیم به ایران را داشته باشند اما ممکن است به بهانه های دیگر علیه هم پیمانانمان در سوریه و عراق حمله کنند که مساله تبعاتی به دنبال خواهد داشت زیرا هر تصمیمی هزینه ای دارد.

مشاور رهبری در رابطه با عربستان سعودی گفت: عربستان یک کشور غیر مستقل است و نمی تواند در سطح منطقه تصمیماتی برای خود اتخاذ کند و توان سیاسی، اقتصادی و جغرافیای زیادی ندارد که بتواند به ایران حمله کند.

وی در رابطه با جنگ یمن گفت: یمنی ها ملت مظلومی هستند که علیه آنها تجاوز شده است و آنها هیچی در اختیار ندارند. آمریکایی ها بر این باورند که یمنی ها باید تسلیم عربستان شوند و به آنها تحیت بفرستند و در این صورت ملت خوبی خواهند بود. آنها از خودشان دفاع می کنند و از هر طرفی می توانند درخواست کمک کنند و اگر از ما درخواست کنند به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ایران به یمنی ها کمک نظامی کند گفت: هر کمکی بخواهند تقدیم آنها می کنیم اما طبیعتا ما در یمن حضور نظامی نداریم و نخواهیم داشت.

دهقان در رابطه با حمله و آتش سوزی کنسولگری ایران در بصره گفت: آنها حتی به ادارات دولتی عراق آسیب رساندند، برخی می خواهند بگویند که مردم بصره درحالی که شیعه هستند علیه ایران برخواستند. بگذارید شفاف تر بگویم؛ عربستان می خواهد بگوید که اگر به دنبال دولت عراقی نزدیک به ایران هستید نتیجه آن همانند اتفاقات بصره خواهد بود، می خواهد بگوید که ملت عراق علیه ایران هستند این درحالی است که ما در ایران به دنبال تشکیل دولت معینی نیستیم  و ملت عراق خودش صاحب اختیار است ، در عراق پارلمان، ائتلاف ها و احزاب وجود دارند که دولت را انتخاب می‌کنند ، چرا عربستانی ها و آمریکای ها در تشکیل دولت عراق دخالت می‌کنند؟ آنها باید بگذارند که جریان های سیاسی عراقی خودشان دولتشان را انتخاب کنند.

وی در ادامه وجود هر نوع پایگاه نظامی ایرانی در خاک عراق را رد کرد.

وی در رابطه با ادعاهای تولید موشک های ایرانی در سوریه نیز گفت: خیر هیچ صنایع موشکی نداریم. این صحیح نیست، ما در سوریه موشک نمی سازیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی در رابطه با مساله ادلب گفت: نباید اجازه داد که تروریست ها به مکان های دیگری منتقل شوند، بلکه باید آنها را در ادلب نابود کرد، باید در همان جا با تروریست ها مقابله کرد و آنها را نابود کرد زیرا آنها در هر جایی که بروند امنیت را به خطر می اندارند و حساب آنها را باید از معارضان جدا کرد زیرا خود معارضان نیز آنها را تایید نمی کنند.

 دهقان با تاکید بر اینکه آمریکایی هاباید از سوریه خارج شوند زیرا دولت سوریه از آنها دعوتی نکرده است گفت: اگر دولت و ملت سوریه بخواهد در شرق فرات با نیروهای آمریکایی مقابله کند و از ایران درخواست کمک شود ، ایران آماده حمایت نظامی از سوریه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.