آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در نخستین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شمالغرب کشور که در تالار اجتماعات مصلی اعظم تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه تحلیل سیاسی وظیفه مداح نیست و باید آن را به خطیب واگذار کند، اظهار داشت: روضه، عاطفه می‌طلبد و در بستر سختی نیست، سیاست هم بستری نیست که در آن اشک باشد.

وی افزود: مداح و خطیب، بیانگر نهضت حسین هستند و مداح نمی‌تواند موضع سیدالشهدا نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به فرازی از وصیت یکی از شهدای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر این نظام اسلامی حق نباشد، از پیدا کردن حق در این جهان باید برای همیشه مایوس بود.

وی با بیان اینکه سکولاریسم دو تیغه دارد، تصریح کرد: تیغه اول سکولاریسم، همان بی‌خدایی و بی‌دینی است، تیغه دوم، سکولاریسم ناخودآگاه است که برخی از افراد نادانسته به آن دامن می‌زنند که خطرناک تر از مورد اول است و نباید اجازه دهیم در عزاداری‌ها و دینداری ما تاثیر بگذارد.

امام جمعه موقت تهران  با اشاره به اینکه ورود به بازی‌های جناحی و حزبی در شان مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیست، خاطرنشان کرد:  از مادحین انتظار می‌رود که موضع انقلابی داشته باشند.

وی ایام محرم را فرصتی مناسب برای خروجی‌های علمی مادحین خواند و گفت: در بقیه ایام سال باید به تحقیق در مورد واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سبک‌های مداحی ناپسند در عزاداری‌ها ابراز کرد: سبک مداحی طرب آور بسیار ناپسند است ولی خوشبختانه در سال‌های اخیر گرایش به سبک مداحی سنتی افزایش یافته که بسیار خوب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.