محمدرضا بختیاری در همایش تبیین وضعیت آب و فاضلاب شهرهای استان تهران گفت: در حال حاضر آب در کشور به یک مسئله راهبردی بدل شده است و در استان تهران بیش از میانگین کل کشور آب مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران و شهرهای غرب استان عطش آب دارند که با صرف هزینه معادل ۱۵۰ میلیاد تومان برای تجهیز تصفیه‌خانه ششم آب تهران، شهروندان آن محدوده نیز از آب با کیفیت برخوردار خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، برای اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای استان تهران حدود ۹۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این رقم حدود ۳۴۰ میلیارد تومان آن از منابع دولتی تامین شده است و برای تامین بقیه آن به پیش‌فروش حق انشعاب، تبصره و ماده ۷ متکی خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان این‌که شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان تهران تاکنون فقط ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: از فرمانداران و شوراهای شهرهای تهران درخواست داریم با ترویج طرح پیش‌فروش انشعاب، این طرح را تسریع بخشند. در شهرهای استان تهران به ازای هر حق انشعاب فاضلاب مبلغ ۲۸۵ هزار تومان از مشترکان دریافت می‌شود در صورتی که معادل شش میلیون و ۲۰۰هزار تومان هزینه می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.