تعداد آسمان‌خراش‌ها در شهرهای پرجمعیت بیشتر است و حالا تماشای آنها به نوعی سرگرمی برای گردشگران بدل شده است. اگر شما هم از دیدن برج‌های منحصربه‌فرد با معماری‌های خاصشان لذت می‌برید تا انتهای این مطلب همراه لست سکند بمانید تا بلندترین برج‌های مراقبت در آمریکا را معرفی کنیم. از میان صدها برج مرتفع امریکا کمتر به برج‌های مراقبت پرداخته شده است با اینکه برج‌های دیدبانی در طول تاریخ نقش مهمی در شناسایی دشمنان داشته‌اند.

۱-استراتوسفر لاس وگاس، Stratosphere Las Vegas
استراتوسفر، برجی تفریحی و دیده‌بانی در قلب لاس وگاس است. ارتفاع این برج به ۱۱۴۹ فوت (معادل حدود ۳۵۰.۲ متر) می‌رسد و بلندترین برج مراقبت در سراسر امریکاست.

به این برج لقب (Top of the World) به معنای بر فراز دنیا را داده‌اند که همین نام نیز اشاره به ارتفاع زیادش دارد. نکته‌ای که این برج را از دیگر همتایانش متمایز می‌کند، امکانات رفاهی شگفت‌انگیزی‌ست که در بالای آن قرار دارد. بازدیدکننده‌ها در بالای این برج می‌توانند، همچون شهربازی‌های پیشرفته از وسایل سرگرمی گوناگون و ترسناک استفاده کنند.

استراتوسفر لاس وگاس، Stratosphere Las Vegas

استراتوسفر لاس وگاس، Stratosphere Las Vegas

۲-برج امریکا، Tower of the Americas
برج آمریکا یا آمریکاس دومین برج دیدبانی بلند در سراسر آمریکا به‌شمار می‌آید. این بنا را به ارتفاع ۷۵۰ فوت (معادل ۲۲۸.۶ متر) ساخته‌اند و طرفداران زیادی هم دارد. نکته‌ا‌ی جالب درباره‌ی امریکاس وجود یک رستوران در بالای آن است؛ این رستوران هر یک ساعت، یک بار حرکت کرده و می‌چرخد. این بنا نیز در لاس وگاس است و برجی دیدبانی-تفریحی محسوب می‌شود.

برج امریکا، Tower of the Americas

برج امریکا، Tower of the Americas

۳-برج سوزن فضایی، Space Needle
برج سوزن فضایی سیاتل به دلیل شکل خاص و معماری جذابش، شهرتی جهانی دارد. ارتفاع آن ۶۰۵ فوت (۱۸۴.۴ متر) است. در سال ۱۹۶۱ ساخت این برج آغاز و در سال ۱۹۶۲ کامل شد. جالب است بدانید که سالانه حدود ۲ و نیم میلیون نفر از برج سوزن فضایی سیاتل دیدن می‌کنند و این بنا از مهمترین ساختمان‌های ایالت به‌شمار می‌آید. برج سوزن فضایی امروزه نماد سیاتل است.

برج سوزن فضایی، Space Needle

برج سوزن فضایی، Space Needle

۴-یادبود سن جاسینتو، San Jacinto Monument
این یادبود که جزو بناهای تاریخی آمریکا نیز هست، ۵۶۷ فوت (معادل ۱۷۲.۸ متر) ارتفاع دارد. ماجرای ساخت این برج به نبرد سن جاسینتو بازمی‌گردد. این جنگ بین نیروهای تگزاسی و نیروهای ژنرالی مکزیکی رخ داد، در این نبرد مکزیک شکست خورد و در نهایت تگزاس به استقلال رسید. یادبود سن جاسینتو در همین مکانی که حالا یادبود را می‌بینیم، رخ داده بود.

جنگ سن جاسینتو برای مردم تگزاس اهمیت زیادی داشت به همین دلیل نماد افتخار مردم این بخش از آمریکا نیز هست و بر بالای آن یک ستاره قرار داده‌اند که نشان دهنده‌ی همین موضوع است.

یادبود سن جاسینتو، San Jacinto Monument

یادبود سن جاسینتو، San Jacinto Monument

۵-برج ریونیون، Reunion Tower
این برج در دالاسِ لاس وگاس است و ارتفاعی بالغ بر ۵۶۱ فوت (۱۷۰.۹ متر) دارد. معماری مدور بسیاری از قسمت‌های برج، نمای شیشه‌ای، چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و آسانسورهای مدرن باعث شده‌اند تا نام این آسمان‌خراش نیز در دنیا مطرح شود. برای رسیدن به بالاترین سطح ریونیون ۶۸ ثانیه با آسانسور زمان لازم خواهید داشت اما در نهایت پشیمان نمی‌شوید و می‌توانید چهره‌ی دالاس را از زاویه‌ای کم‌نظیر مشاهده کنید.

برج ریونیون، Reunion Tower

برج ریونیون، Reunion Tower

۶-برج انجر، Enger Tower
این برج در دلوث، شهری در ایالت مینه‌سوتای آمریکا واقع شده است. ارتفاع انجر را ۸۰ فوت (حدود ۲۴.۳۸ متر) برآورد کرده‌اند. شاید تصور کنید که ۲۴ متر ارتفاع زیادی نیست و چرا برج انجر در این فهرست آمده است؟ در حقیقت این برج روی قسمتی از شهر قرار دارد که آن تپه از دریاچه‌ی نزدیکش حدود ۵۳۱ فوت (معادل ۱۶۱.۸ متر) بالاتر است.

از فراز این برج چشم‌اندازی فوق العاده از شهر دلوث پیش چشمانتان قرار خواهد گرفت و همین موضوع انجر را خاص و مرتفع کرده است. اگر علاقه‌مند به بازدید از این برج هستید باید به پارک انجر بروید، پارکی به وسعت ۱۳۰ هکتار که پوشش گیاهی انبوه و یک زمین گلف دارد.

برج انجر، Enger Tower

برج انجر، Enger Tower

۷- یادبود جفرسون دیویس، Jefferson Davis State Historic Site

جفرسون دیویس یکی از سیاستمداران آمریکا بود که در قرن نوزدهم می‌زیست. یادبود او 351 فوت (معادل حدود 107 متر) ارتفاع دارد. این یادبود شبیه به یک هرم ساخته شده است و در حقیقت یکی از بلندترین هرم‌های دنیا به‌شمار می‌آید. اگر به تصاویر توجه کنید در بالای این برج پنجره‌ی کوچکی را خواهید دید، آن پنجره متعلق به اتاقی‌ست که بر فراز برج ساخته شده است. امروزه گردشگران می‌توانند به وسیله‌ی آسانسور به داخل برج رفته و به بالاترین قسمت آن یعنی اتاقش بروند و از آن پنجره‌ی کوچک به تماشای مناظر اطراف بپردازند. برای دیدن این برج بلند باید به ایالت کنتاکی امریکا بروید.

 یادبود جفرسون دیویس، Jefferson Davis State Historic Site

یادبود جفرسون دیویس، Jefferson Davis State Historic Site

۸-برج سوزن گتلنبرگ، Gatlinburg Space Needle

ارتفاع این برج مراقبت 407 فوت (حدود 124 متر) است. توجه داشته باشید که این برج سوزن در ایالت تنسی و شهر گتلنبرگ قرار دارد و با برج سوزن فضایی سیاتل متفاوت است. از بالای برج سوزن گتلنبرگ می‌توانید به تماشای کوه‌های (Great Smoky) بنشینید یا از چشم‌انداز شهر لذت ببرید، اما از بالای برج سوزن فضایی سیاتل فقط شهر و زندگی شهری مشخص است. بد نیست بدانید که بنای گتلنبرگ بلندترین ساختمان در سراسر این شهر است، به همین خاطر در اغلب فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری که تولید این شهر هستند، برج سوزن گتلنبرگ حضور دارد.

برج سوزن گتلنبرگ، Gatlinburg Space Needle

برج سوزن گتلنبرگ، Gatlinburg Space Needle

۹-برج ایفل
بله برج ایفل نیز در این لیست قرار دارد! از برج ایفل نمونه‌های بسیاری ساخته‌اند که یکی از آنها در لاس‌وگاس است. برج ایفل وگاس ارتفاعی معادل ۵۴۱ فوت (۱۶۴.۸ متر) دارد و از بلندترین برج‌های مراقبت امریکا به‌شمار می‌آید.

برج ایفل لاس وگاس مشهور است و از بالای آن می‌توان نمایی ۳۶۰ درجه و پانوراما را از شهر دید. اگر خوش‌شانس باشید و زمان مناسبی را برای بازدیدتان از این برج انتخاب کنید، می‌توانید از تماشای رقص نور و آبی که در محوطه‌ی پایین برج است نیز لذت برید.

برج ایفل لاس وگاس

برج ایفل لاس وگاس

10-یادبود واشنگتن، Washington Monument

یکی دیگر از برج‌های مراقبت مرتفع در آمریکا، یادبود واشنگتن است که ارتفاعش به 555 فوت (حدود 169 متر) می‌رسد. همانطور که از نام برج مشخص است در واشنگتن قرار دارد و منظره‌ای باورنکردنی را از این ایالت پیش چشمان مخاطبان قرار می‌دهد.

یادبود واشنگتن مرتفع‌ترین برج سنگی و هرمی در دنیاست. این یادبود به دلیل زنده نگهداشتن یاد و نام جرج واشینگتن -نخستین رئیس جمهور امریکا- ساخته شد و از جالب‌ترین و محبوبترین بناهای این ایالت محسوب می‌شود.

یادبود واشینگتن، Washington Monument

یادبود واشینگتن، Washington Monument

مروری داشتیم بر مرتفع‌ترین برج‌های دیدبانی در آمریکا اما بی‌شک شمار برج‌های مراقبت در این دیار بسیار بیشتر است. شما چه برج‌های مراقبتی را می‌شناسید؟ آیا تا به حال از بالای برجی به تماشای مناظر اطراف نشسته‌اید؟

منبع: لست سکند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.