استقلال این روز‌ها چالش‌های خاصی را پیش رو داشته و حاشیه‌ها را با تمام وجود احساس می‌کند. از بحث بازنده شدن در دادگاه سوپرجام گرفته تا داستان پروپییچ و... همه این موارد دست به دست هم داد تا عصر دیروز پای صحبت اکبر عباسی‌ملکی بنشینیم. رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال که به صراحت لهجه معروف است، دیروز هم خیلی شفاف به پرسش‌های ما جواب و نشان داد به شفاف‌سازی اعتقاد راسخ دارد.

یکی از مدیران فدراسیون مدعی شده دستخط شما مبنی بر عدم حضور استقلال در جدال سوپرجام (۲۹ تیر) جزو دلایل صدور رأی بازنده شدن استقلال در این بازی شده است. موضع شما در این رابطه چیست؟
این کاملاً نادرست بوده و از اساس چنین مسئله‌ای دروغ است و هرکس این حرف را زده، اطلاعات نادرستی ارائه می‌کند. هرکس دستخطی از من دارد که چنین ادعایی کرده‌ام، آن را در رسانه‌ها منتشر کند. این حرف دروغ محض است. من در آن جلسه تأکید کردم موضع خودمان را طی ۲ نامه که به امضای مدیرعامل باشگاه استقلال، آقای افتخاری رسیده را روشن و شفاف بیان کرده‌ایم.

ظاهراً مهاجم پرتغالی به نام یازالده هم از استقلال شکایت کرده و خواهان غرامت ۴۵۰هزار دلاری شده است.
در این مورد باید از آقای افتخاری بپرسید. من در جریان این پرونده نیستم و به طور کلی طی آن مقطع در جریان عقد قرارداد‌ها با بازیکنان نبودم.

برسیم به ماجرای پروپییچ، مهاجمی که حکم محکومیت استقلال را گرفته است.
بله. متأسفانه ایشان مدتی است حکم محکومیت باشگاه را گرفته است. البته برخلاف شایعات مطرح شده، ما منفعل نبودیم و قضیه را به طور جدی دنبال کردیم. حتی باشگاه یک وکیل ایتالیایی به نام سالواتوره گرفت و ۳۸هزار یورو هم دستمزد داد، ولی متأسفانه پرونده را باختیم. البته وقتی در اردیبهشت دادگاه را باختیم، می‌توانستیم ۴۰هزار یورو هزینه کرده و این بار به دادگاه استیناف سوئیس شکایت کنیم، ولی دوستان در آن مقطع تشخیص دادند این کار را نکنند، چون گفتند اگر دوباره ببازیم آن ۴۰هزار یورو را هم از دست داده‌ایم. در مورد پروپییچ بهترین روش آن بود که پس از اعلام عدم نیاز صدایش کرده و با او به صورت نقدی توافق می‌کردیم. دقیقاً مانند همان کاری که با میک مک‌درموت انجام دادیم.

پس چرا مدیران وقت باشگاه این کار را نکردند؟
پرونده فوق مربوط به دوران آقای افشارزاده است. در آن مقطع بعضی از مدیران وقت باشگاه استقلال گفتند پروپییچ برود و هر کاری که دلش می‌خواهد بکند!

شما رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال هستید و رابطه بسیار خوبی با وزیر ورزش دارید به همین خاطر شایعه شده اگر دکتر سلطانی‌فر به شما زنگ بزند و تأکید کند به خاطر مصالح فوتبال کشور صلاح نیست استقلال به فیفا یا دادگاه CAS شکایت کند، قید این مسئله را به طور کامل می‌زنید و شکایت نمی‌کنید، این درست است؟
مطمئن باشید آقای وزیر هرگز ما را از شکایت به فیفا و CAS منع نمی‌کند. ایشان در مورد استقلال و پرسپولیس کاملاً بی‌طرف است. قاطعانه می‌گویم از وقتی ایشان من را به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره باشگاه منصوب کرده، غیر از خدمت هیچ چیز دیگری از او ندیده‌ام و از دوستی‌مان نهایت استفاده را برای حل مشکلات استقلال انجام داده‌ام. این شایعات که می‌گویند ایشان به پرسپولیس بیشتر از استقلال توجه می‌کند را باور نکنید. ما امسال پول جور کردیم و با طلبکاران خود تسویه‌حساب انجام دادیم، ولی هیچ‌کس نمی‌داند کنفدراسیون فوتبال آسیا فصل قبل روی اعتبار وزیر ورزش، استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا کنار نگذاشت. همین مسابقاتی که هنوز هم در آن هستیم. پارسال وزیر ضمانت کرد و به قول معروف ریش گرو گذاشت تا در لیگ قهرمانان بمانیم. آقای سلطانی‌فر وزیر این مملکت هستند و در مسائل کلان وارد می‌شوند. ایشان برای استقلال در فصل گذشته کوپن خودش را استفاده کرد تا از لیگ قهرمانان کنار گذاشته نشویم. شاید کسی نداند که آقای وزیر در مورد همین ماجرای بدهی‌ها گاهی اوقات روزی ۵ بار به من زنگ می‌زد و پی‌گیر حل مشکلات استقلال بود. بنده‌خدا هم کمک می‌کرد و هم پی‌گیر می‌شد.

با این تفاسیر، حذف استقلال از لیگ قهرمانان (فصل ۲۰۱۹) منتفی شده است؟
بله. ان‌شاءالله که هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود. ما بدهی‌ها را داده‌ایم و رضایت همه آن‌ها را که شکایت کرده‌اند را جلب کرده‌ایم.

پس قضیه پروپییچ چه می‌شود؟
به خاطر شکایت او از لیگ قهرمانان محروم نمی‌شویم. داستان این بازیکن مربوط به فیفاست نه AFC. این مسئله در لیگ قهرمانان دردسری درست نمی‌کند.

السد را می‌برید و صعود می‌کنید؟
بله. شک نکنید این اتفاق می‌افتد. به قطر می‌رویم تا السد را حذف کنیم و در لیگ قهرمانان باقی بمانیم. نه تنها ناامید نیستیم بلکه باقدرت راهی بازی برگشت خواهیم شد. شما باورتان نمی‌شود، ولی وقتی بدهی‌هایمان در اختیار کنفدراسیون قرار گرفت، مدیران AFC می‌گفتند اصلاً امکان ندارد شما بتوانید این بدهی‌ها را بدهید، ولی به لطف خدا توانستیم با همه آن‌ها تسویه کنیم. داستان بازی با السد هم همین است.

اوایل مرداد در گفت‌وگو با خبرورزشی قول قهرمانی استقلال در لیگ برتر را دادید. هنوز هم قول قهرمانی این فصل را می‌دهید؟
صددرصد شک نکنید که به غیر از قهرمانی در لیگ برتر به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. همه کار‌های ما برای آن است که استقلال موفق شود. استقلال عشق من است و همه این دردسر‌ها را می‌کشم تا این تیم موفق شود و هواداران خوشحال شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.