به گزارش المسیره، کامیون‌های وابسته به نیروهای مسلح عربستان حامل تجهیزات نظامی بودند. دو روز پیش هم عربستان تجهیزات نظامی زیادی به استان المهره واقع در شرق یمن گسیل داشت که نگرانی‌هایی را از احتمال سرکوب مردم به وجود آورده است.

به گفته منابع محلی، المهره شاهد تنش میان مسئولان نظامی که توسط عربستان به کار گرفته شده‌اند و اهالی آن است. در مناطق غربی هم پس از اینکه عربستان نیروهای نظامی برای ساخت اردوگاه برای شبه‌نظامیان وابسته به خود در منطقه اعزام کرد، تنش به وجود آمده است.

همچنین المهره بیش از دو ماه شاهد اعتصاب مردمی برای تحقق حاکمیت ملی و بهبودی وضعیت امنیتی و خدماتی بود و این اعتصاب‌ها با امضای توافق‌نامه‌ای میان نمایندگان محلی و نیروهای عربستان پایان یافت.

از مفاد این توافق‌نامه بازگشایی فرودگاه بین‌المللی الغیضه، نظارت هیئت هواپیمایی یمن بر همه اجزای آن و حراست امنیت مرکزی بر گیت‌های اصلی این فرودگاه به جز گیت شرقی است که قرار شد تحت نظارت نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیروهای هوایی باشد.

استان المهره اهمیت زیادی دارد زیرا دومین استان بزرگ یمن بعد از حضرموت است، دو گذرگاه مرزی با عمان، طولانی‌ترین نوار ساحلی یمن به مسافت حدود ۵۶۰ کیلومتری و بندر نشطون از دیگر خصوصیاتی است که این استان را حائز اهمیت کرده است.

هنوز جنگ موجود میان نیروهای دولت مستعفی یمن و انصارالله به المهره نرسیده و این استان در کنترل حامیان دولت مستعفی است.

از اواخر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ عربستان نیروها و تجهیزات نظامی زیادی به بهانه مبارزه با قاچاق به المهره گسیل داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.