محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به جوابیه دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری و اظهاراتش در خصوص دیدار روحانی و ترامپ گفت: اگر به تمامی جزئیات مصاحبه‌ام در حاشیه جلسه هیات دولت دقت کرده باشید؛ صحبتهایم جز عزت و احترام به آیت الله جنتی چیز دیگری نبود.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه بنده صرفا حاشیه ای که ممکن بود اثرگذاری داشته باشد را از اذهان و افکار عمومی پاک کردم؛ افزود: همبستگی مسئولین می‌تواند کشور را به سوی انسجام، وحدت و صمیمیت هدایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر همه ما به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنیم؛ هیچ احتیاجی به صحبت‌های جنجالی نیست؛ گفت: خواست ایشان از همه مسئولان و مردم این است که تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند.

 

واعظی با بیان اینکه شایعات افکار عمومی را منحرف می‌کند، افزود: مقام معظم رهبری همواره تاکید فرموده‌اند هر صحبت و سخنرانی همراه با تحقیق باشد و به همین دلیل پاسخ به جوابیه را ضروری ندانستیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوربا اشاره به اینکه مسئولانی که با یکدیگر تعامل دارند نباید صحبتهای خود را علنی کنند، خاطرنشان کرد:مسئله انتقاد و امر به معروف باید به روشهای خود انجام شود و به نظرم بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف برای دولت، مجلس خبرگان و قوای سه گانه روشن شده است.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند، گفت: صحبتهای ایشان باید چراغ و راهنمای کشور شود.

 

گفتنی است؛ در پی اظهارات رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درباره سخنان دبیر شورای نگهبان پیرامون دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک, دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری طی جوابیه‌ای اعلام کرد: اظهارات شتاب‌زده رئیس دفتر رئیس‌جمهور در انعکاس خلاف واقع بیانات رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تعجب و حیرت شد و از رئیس دفتر رئیس‌جمهور انتظار می‌رود ضمن عذرخواهی و تصحیح مصاحبه خویش، ادب و متانت را در موضع‌گیری‌های سیاسی رعایت کرده و حرمت اشخاص و نهادهای قانونی کشور را رعایت نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.