موضوع سوپرجام جنجالی فوتبال ایران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس، در برنامه این هفته نود مورد بحث قرار گرفت و مدیرعامل استقلال در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

فتحی ابتدا در مورد پادوانی و روند درمان او گفت: وظیفه انسانی و جوانمردانه ما است که بازیکن مصدوممان را حمایت کنیم و قراردادش را تمدید کنیم. از وقتی من مسئولیت گرفتم تمام تلاشم کردم که به ایشان رسیدگی شود اما گاهی مسائل مربوط به پادوانی از توان ما خارج است. راننده باشگاه استقلال هر روز پادو را ساعت ۸ صبح به مرکز توانبخشی هلال احمر می برد و تا ساعت ۴:۳۰ عصر او کارهایش را انجام می دهد. به دلیل تعدد مراجعه کنندگان در مرکز هلال احمر، پادو فقط یک ساعت می تواند آنجا فعالیت کند. طی این چند روز حدود ۲۰ آپارتمان را به همراه برادر و خانم ایشان چک کردیم که به دلیل وضع خاص پادوانی مثل ویلچر بزرگ و نامتعارفی که دارد و استخری که مورد نیاز او است، نتوانستیم منزل مناسب او را پیدا کنیم. با این حال منزل جدید برای پادو پیدا شده و احتمالا تا فردا این جا به جایی صورت می پذیرد.

سپس فتحی به ماجرای سوپرجام پرداخت و گفت: متاسفانه کمیته انضباطی به دلایل و نظرات ما توجهی نکرد و تصمیم غیرقانونی سازمان لیگ را تایید کرد. ما در مهلت قانونی به مراجع مربوطه اعتراض کردیم ولی متاسفانه کمیته استیاف این رای غلط را تایید کرد. ما در تلاشیم که با پیگیری از طریق مراجع بالاتر حق استقلال را پس بگیریم.

هیچ وقت بحث بازی نکردن و عدم حضور مطرح نبوده است. در جلسه ای که آقای افتخاری و آقای گرشاسبی داشته اند، توافق می کنند که تاریخ بازی تغییر کند.اما سازمان لیگ این تغییر تاریخ را انصراف از بازی از سوی استقلال تلقی کرد.

پس از این سخنان، سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات پشت خط آمد تا پاسخ صحبت های فتحی را بدهد. فتاحی گفت: باشگاه استقلال دو نامه به ما نوشت که ما نمی توانیم در سوپرجام بازی کنیم اما ما جواب نامه استقلالی ها را دادیم که چون دو تیم باید در آسیا بازی کنند، امکان تعویق بازی وجود ندارد. بازی استقلال و پرسپولیس بازی کوچکی نیست. ما حتی جلسه شورای تامین هم برگزار کردیم. از استقلال آقای ملکی در جلسه حضور داشت و صراحتا گفت که من از طرف باشگاه استقلال اختیار تام دارم و می گویم که ما در تاریخ پیشنهادی سازمان لیگ بازی نمی کنیم چون در ایران نیستیم. و به همین دلیل سازمان لیگ اعلام کرد که به دلیل انصراف باشگاه استقلال بازی برگزار نمی شود و کمیته انضباطی باید به این پرونده رسیدگی کند.

مدیرعامل استقلال این بار در پاسخ گفت: سازمان لیگ اصلا در مقامی نیست که بخواهد بازی را ۳-۰ اعلام کند. این امر بر عهده رکن قضایی است. ما به هیچ وجه نگفتیم که بازی نمی کنیم. ما فقط درخواست کردیم که تاریخ بازی عوض شود. من الان به شما می گویم که اگر سازمان لیگ در تاریخ ۲۷ تیر بازی را سه بر صفر اعلام نمی کرد، ما همان روز به تهران می آمدیم و روز ۲۹ تیر هم مقابل پرسپولیس بازی می کردیم.

اگر صورت جلسه ای هست که آقای ملکی در جلسه شورای تامین انصراف استقلال را امضا کرده باشد، من همینجا عذرخواهی می کنم از شکایت انصراف می دهم. نکته اینجاست که سازمان لیگ به صورت غیرقانونی بازی را ۳-۰ اعلام کرده و الان هم خیلی عجله دارد که جام را به پرسپولیس اهدا کند!

در ادامه علیرضا صالحی،رییس کمیته استیناف پشت خط آمد و گفت:طبق قانون،تیمی که از حضور در مسابقه انصراف دهد، ۳-۰ بازنده می شود. باشگاه استقلال طی نامه ای اعلام کرده که طبق اظهارات آقای ملکی و به دلیل عدم حضور در کشور و عدم آمادگی بازیکنان، در این مسابقه حاضر نمی شویم و کمیته انضباطی در نهایت بر اساس این نامه و اعلام رسمی باشگاه، بازی را کان لم یکن اعلام کرد و در نهایت چنین حکمی را صادر کرد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.