هیل گزارش داد، کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حکمی را در جهت تمدید تحریم تجاری سال ۱۹۶۲ علیه کوبا امضا کرد. براساس این تحریم‌های تجاری در راستای حفظ منافع ملی آمریکا به مدت یک‌ سال دیگر تمدید می‌شوند. دوره قبلی تحریم‌ها قرار بود ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی پایان یابد.

اوایل روز دوشنبه جراردو تنالور پورتال سفیر کوبا در روسیه اعلام کرد که کوبا طی ۱۲ ماه گذشته به دلیل سیاست تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا چهار میلیارد دلار ضرر کرده است.

آمریکا ابتدا در سال ۱۹۵۸ میلادی تحریم تسلیحاتی را علیه کوبا اعمال کرد. این تحریم‌ها سپس به اعمال تحریم‌های دیگری در بخش‌های مختلف از جمله نقل و انتقالات مالی، ‌تجارت،‌ سفر و دیگر حوزه‌ها گسترش یافت.

کوبا در واکنش به این اقدامات بارها قطعنامه‌هایی را به سازمان ملل ارائه داده و خواستار لغو این تحریم‌ها شده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی واشنگتن و هاوانا گام‌هایی را برای آشتی برداشتند به طوری که دو کشور تحت دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند اما در سال ۲۰۱۷ میلادی دولت دونالد ترامپ تغییری را در سیاست آمریکا نسبت به کوبا اعلام کرد و تصمیم گرفت تا تحریم‌ها علیه این کشور حوزه کارائیب را حفظ کند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا که بارها علیه لغو این تحریم‌ها رای داده در جلسه رای‌گیری سازمان ملل در خصوص این مساله غائب بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.