اوماروسا مانیگو نیومن، دستیار سیاسی سابق دونالد ترامپ دوشنبه در برنامه "دیدگاه" ای‌بی‌سی از اینکه عضو "همدست" در تیم ترامپ بوده است، ابراز تاسف کرد. او در همهمه تشویق حضار تاکید کرد: خب می‌دانید، هیلاری کلینتون هدف سرقت قرار گرفت و من در آن سرقت یک مشارکت‌کننده بودم.

این کارمند سابق کاخ سفید که دسامبر گذشته بر سر اختلافات با ترامپ اخراج شد، به توضیح سخنانش پرداخت. او گفت، کلینتون هدف سرقت قرار گرفت چون جامعه اطلاعاتی آمریکا به وضوح در گزارشش تاکید کرد که روسیه به نفع ترامپ در انتخابات مداخله کرده است.

خانم اوماروسا که با اسم کوچکش مشهور است، تاکید کرد: شاید او (ترامپ) اینها را نادیده بگیرد اما من به جامعه اطلاعاتی و یافته‌های آنها در این گزارش احترام می‌گذارم. این گزارش درباره مداخله انتخاباتی روسیه نفس‌گیر است.

او می‌گوید تا پایان عمرش از اینکه به پیروزی ترامپ در انتخابات کمک‌ کرده است، پشیمان خواهد ماند.

اوماروسا که پیش از پیوستن به کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با شرکت در شوی کارآموز دونالد ترامپ به شهرت رسیده بود، تاکید کرد: در برهه‌هایی باید یک روابط سمی را متوقف کنید. من هم در یک روابط سمی با دونالد ترامپ بودم و متاسفم که تا این حد همدستی کردم.

اوماروسا همچنین مکالمات جدیدی از جلسه خصوصی اکتبر ۲۰۱۷ ترامپ با تیم‌های ارتباطاتی و مطبوعاتی کاخ سفید منتشر کرد که او درباره ارتباطات کلینتون با روس‌ها سخن می‌گفت. ترامپ در این مکالمات مدعی است که "داستان واقعی روسیه، هیلاری و همدستی" است. او کمپین وزیر خارجه دوران اوباما را به پرداخت ۹ میلیون دلار بابت تهیه یک "گزارش ساختگی" متهم کرد. اوماروسا معتقد است این فایل‌ها ادعای او درباره بی‌ثباتی ذهنی ترامپ را اثبات می‌کند.   

ترامپ در این جلسه خصوصی همچنین به حمله مرگبار سال گذشته در نیجر پرداخت که جان چهار سرباز آمریکایی را گرفت. در این فایل‌ها صدای رئیس‌جمهوری آمریکا شنیده می‌شود که کار ارتش را "خشن" توصیف می‌کند و در ادامه می‌گوید که شبه‌نظامی دخیل در این حمله هم "خشن" بودند.

او می‌گوید: آنها به ۵۰ مبارز واقعی حمله کردند. اینها افرادی بودند که در خیلی از جاها در خاورمیانه حضور داشتند و اکنون به آفریقا رفتند و خب، آنجا مشکلاتی ایجاد کردند. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در این جلسه با بیان اینکه "الان اصلا دلم نمی‌خواست که یک تروریست باشم" صدای خنده حضار را بلند کرد. به گفته اوماروسا، اصلا چیز خنده‌داری وجود نداشت چون ما چهار تن از نیروهایمان را از دست داده بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.