رویترز گزارش داد، ایالات متحده آمریکا هشدار جدیدی را خطاب به خطوط هوایی درباره استفاده از حریم هوایی ایران صادر کرد.

آمریکا از آنها خواسته زمان استفاده از حریم هوایی ایران هشیار باشند. این دستور العمل جدید در پی انقضای زمان توصیه‌های قبلی صادر شده است.

اداره خدمات هواپیمایی آمریکا در این دستورالعمل جدید به نگرانی‌هایی که از بابت فعالیت‌های نظامی دارد اشاره کرده است.

در این هشدار به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در دسامبر ۲۰۱۷ توسط جت‌های جنگنده متوقف شد اشاره شده است.

این دستور العمل جدید توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا به اپراتورهای آمریکایی داده شده است.

 

در این دستور العمل گفته شده فعالیت‌های نظامی آمریکا از مسیرها و یا به سمت مسیرهای ترانزیتی از طریق حریم هوایی ایران برای مبارزه در سوریه، متوقف شده است.

با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای تنش‌ها بین ایران و آمریکا افزایش یافته است.

دفتر خدمات پرواز که اطلاعات امنیت پرواز در حریم‌های هوایی را در اختیار ایرلاین ها قرار می‌دهد گفته «بدون جنجال آفرینی آشکار»، روابط خراب بین ایران و آمریکا باید زمان برنامه ریزی برای عبور از حریم هوایی ایران مد نظر قرار بگیرد.

این اداره روز دوشنبه طی ایمیلی به مشتریان خود گفت: بازگشایی مجدد حریم هوایی عراق در ماه نوامبر سال گذشته، گزینه‌های عبوری دیگری را برای شما تامین کرده است. هیچ مسیر عالی‌ای در منطقه وجود ندارد و اپراتورها باید ترجیح عراق به ایران را در نظر داشته اشند.

وزارت خارجه آمریکا نیز با طرح ادعای واهی به شهروندان توصیه کرده که به دلیل خطر بازداشت‌های خودسرانه به ایران سفر نکنند.

بر اساس گزارش رویترز، در مورد عراق، وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش توصیه کرده که به دلیل درگیری‌های نظامی و تروریستی به این کشور سفر نکنند.

آخرین دستور العمل اداره هوانوردی فدرال درباره عراق در دسامبر ۲۰۱۷ صادر شده و پرواز بیشتر ایرلاین‌های آمریکایی از ارتفاع کمتر از ۲۶ هزار پایی حریم هوایی عراق را ممنوع اعلام کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.