رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا دیروز بر خلاف روزهای گذشته اشاره‌ای به تجارت با چین نکرد و این باعث افزایش نگرانی بین معامله گران شد. تحلیل گران بانک "جی پی مورگان" در یادداشتی نوشتند: هر چند پایان بحث اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چینی مشخص نیست اما نشانه‌ای قوی از حل این مساله نیز مشهود نیست.

چین تهدید کرده است که در صورت اعمال تعرفه، این کار آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت. کریستیا فریلند- وزیرخارجه کانادا نیز قرار است در واشنگتن با مقامات آمریکایی دیدار کند تا در خصوص پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی به پیشرفت دست یابند.

در بورس وال استریت هر چند شاخص " اس اند پی ۵۰۰" توانست ۰.۱۹ درصد افزایش یابد، اما شاخص مهم تر "داو جونز" با ریزش بزرگ ۰.۲۳ درصدی مواجه شد. این عملکرد در بورس‌های آسیایی نیز مشاهده شد و شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۰.۶ درصد افزایش یافت اما شاخص " ام اس سی ای"  بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

در بازار ارز با کاهش نگرانی‌ها از بدهی دولت ایتالیا که در ماه‌های اخیر اختلافات شدیدی بین این کشور و سایر اعضای منطقه یورو نظیر آلمان ایجادکرده بود، هر یورو به ۱.۱۵۹۶ دلار افزایش یافت. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی نسبتا بدون تغییر و در سطح ۹۵.۱۶۸ واحد قرار گرفت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۱۹۵.۴۰ دلار افزایش یافت و نفت برنت و نفت خام آمریکا هر دو با ۳ سنت افزایش به ترتیب به ۷۷.۴۰ و ۶۷.۵۷ دلار در هر بشکه رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.