«عباس آخوندی» روز سه شنبه در چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری ایران با عنوان «بررسی احیای بافت های فرسوده شهری در استان تهران» افزود: ظرفیت اقلیمی کلانشهر تهران اجازه نمی دهد این همه جمعیت در این شهر ساکن شود.

وی ادامه داد: اکنون مساله آب و هوا در تهران به مهمترین مشکلات ما تبدیل شده است؛ متاسفانه فروش شهر در ۱۰ سال گذشته سبب شد تاوان مدیریت غلط اداره تهران را مردم بدهند.

آخوندی بر تسریع اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهر تهران و شهرستان های همجوار آن تاکید کرد و افزود: ارتقا کیفیت شهروندان مهمترین هدف اجرای این طرح است؛ اکنون ۴.۵ میلیون نفر در تهران در محلات نازل زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بازآفرینی شهری یک تجربه جهانی بوده و مبنای اصلی آن این است که بدون کوچ، کیفیت زندگی مردم در این محلات، با بازآفرینی شهری ارتقا یابد.

«با توجه به تراکم جمعیت ۴۰۰ تا ۷۰۰ نفری در هر هکتار در شهر تهران اکنون ظرفیت های اقلیمی، امکان توسعه این شهر و افزایش جمعیت را نمی دهد و بدون توجه به رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در این شهر، مشکلات ما در تهران کمتر نخواهد شد.»

آخوندی به منابع مالی در نظر گرفته شده در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ برای احیای طرح بزآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: قرار است دولت پنج هزار میلیارد تومان برای احیای محلات هدف تخصیص دهد؛ انتظار داریم با تخصیص این بودجه در ۲ هفته آینده توسط سازمان برنامه و بودجه، خبر خوشی به ساکنان این محلات بدهیم.

به گزارش ایرنا، در برنامه ششم توسعه قرار است ۲۷۰۰ محله در بافت های فرسوده شهری احیا شود و دولت در نظر دارد سالیانه بازآفرینی ۲۷۰ محله را در کشور در دستور کار خود قرار دهد تا این محلات در ۱۰ سال آینده بازآفرینی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.