مایکل مور، فیلمساز معروف آمریکایی که به تازگی مستند جدید خود با نام «فارنهایت:۱۱/۹» را ساخته است، با نگاهی به رفتار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایوانکا ترامپ، دخترش، این موضوع را مطرح کرد که ایوانکا ممکن است قربانی کودک آزاری توسط پدر شده باشد.

مایکل مور در مصاحبه‌ای با «روز وستون اینترتین منت تونایت کانادا» در پاسخ به این سوال که آیا او نسبت به دیگران چیز‌های بیشتری از ارتباط ترامپ با دخترش می‌داند به الگو‌های رفتاری دونالد ترامپ از جمله تصاویر مشکوک و بحث‌برانگیز او با دخترش اشاره کرد.

روز وستون پیش از نمایش مستند مور در فستیوال فیلم تورنتو از این فیلمساز جنجالی آمریکا پرسید: آیا شما هم همان چیزی را می‌بینید که ما می‌بینیم؟ آیا این مسئله شما را هم آزار می‌دهد؟

مور در پاسخ گفت: من هم همان چیزی را می‌بینم که شما می‌بیند، اما من از آن جوک نمی‌سازم. به نظر من کودک آزاری اصلا شوخی نیست و اگر اینطور باشد ایوانکا ممکن است در اینجا قربانی کودک آزاری شده باشد.

فیلمساز آمریکایی افزود: اگر من معلم مدرسه دولتی بودم و شاگرد ۱۳ ساله‌ام به من می‌گفت که پدرش برای توصیف او از واژگان غیراخلاقی  استفاده می‌کند و به دیگران می‌گوید اگر او دخترم نبود با او قرار عاشقانه می‌گذاشتم و وقتی دیگران از ترامپ درباره مهمترین وجه اشتراک او و ایوانکا پرسیدند، تصویر نامناسبی از خود را در حال بوسیدن دخترش نشان می‌دهد، بر اساس قانون باید سرویس‌های حفاظت از کودکان را در جریان این مسئله قرار داد.

مور تاکید کرد معلمان می‌توانستند برای قصور در گزارش چنین مواردی بازداشت شوند و در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا رئیس جمهور آمریکا برای رفتار فیزیکی نامناسب با دختر بالغ خود در تلویزیون مواخذه نشد و یا تصاویر نامناسبی از خود با دخترش را برای چاپ در مجلات گرفته است. مایکل مور به تصاویر مشترکی از ترامپ و دخترش اشاره کرد که در آن‌ها نشانه‌هایی از سوء رفتار‌های جنسی، زمانیکه ایوانکا کم سن‌تر بوده، مشاهده می‌شود.

مور با یادآوری اینکه منتظر اظهارنظر رئیس جمهور درباره فیلم جدیدش در خصوص روابط او و دخترش نیست، گفت: امیدوارم رئیس جمهور پاسخی برای این موضوع داشته باشد، زیرا این می‌تواند بخشی از چیزی باشد که از او یک فرد فاسد و شریر واقعی می‌سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.