نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با "برت مک‌ گورگ" نماینده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق، تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تشکیل کابینه جدید، نشست‌های پارلمان جدید و احتمال تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی به عنوان اولین گام برای تشکیل دولت آینده بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش دو طرف ابراز امیدواری کردند که تلاش‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک به ثمر نشسته و دولت جدید عراق که حافظ منافع همه مردم عراق باشد تشکیل شود.

نماینده ترامپ  با اعلام خشنودی خود از برگزاری انتخابات اقلیم کردستان در موعد مقرر ابراز امیدواری کرد که این انتخابات به صورت موفقیت‌آمیز برگزار شود.

دادگاه فدرال عراق یک‌شنبه ۲۸ مرداد پس از چند ماه، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اردیبهشت ماه را تایید کرد.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه ۱۲ می ۲۰۱۸ برابر با ۲۲ اردیبهشت ۹۷ برگزار شد که طی آن ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.

تایید نتایج نهایی انتخابات از سوی دادگاه فدرال، به این معناست که احزاب پیروز بر اساس قانون اساسی، ۹۰ روز برای تشکیل دولت فرصت دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.