تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده سازی جام ملت های آسیا امروز سه شنبه و از ساعت ۱۹:۳۰ میهمان تیم ملی ازبکستان بود که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

مهدی ترابی در دقیقه ۶۷ تک گل بازی را به ثمر رساند.

کارلوس کی روش تیم ملی ایران را با ترکیب امیر عابدزاده، مرتضی پور علی گنجی، مجید حسینی، وریا غفوری، سعید عزت اللهی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد وارد زمین کرد.

در نیمه اول، ازبکستان برتری نسبی بر بازی داشت و حملاتی را روی دروازه ایران ترتیب داد. در دقیقه ۱۴ اولین فرصت جدی ازبکستان از سمت راست دروازه ایران رقم خورد ولی سانتر ازبکها نتیجه ای نداشت و توپ در نهایت به بازیکنان ایران رسید.

خط دفاعی تیم ملی در نیمه اول کمی کند به نظر می رسید و ملی پوشان ازبکستان هم بارها شانس خود را برای عبور از این دفاع امتحان کردند. در دقیقه ۲۴ توپی بین دروازه و مدافعان آخر ایران ارسال شد که مجید حسینی در دفع توپ ناموفق بود ولی امیر عابدزاده توانست این موقعیت را دفع کند.

بهترین موقعیت ایران در نیمه اول در دقیقه ۳۵ و روی سانتر علیرضا جهانبخش رقم خورد. سانتر جهانبخش در شرایطی در محوطه جریمه ازبکستان به علی قلی زاده رسید که این بازیکن با یک ضربه آرام توپ را در اختیار دروازه بان ازبکستان قرار داد تا نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل تمام شود.

در ابتدای شروع نیمه دوم کارلوس کی روش صادق محرمی، مهدی طارمی و سامان قدوس را به ترتیب به جای وریا غفوری، جهانبخش و دژاگه وارد زمین کرد. با حضور طارمی و قدوس، قدرت هجومی ایران افزایش یافت و دامنه حملات ایران روی دروازه حریف بیشتر شد؛ بخصوص عملکرد قدوس که با پاسهای دقیقش سرعت بیشتری به خط حمله تیم ملی ایران داد.

طارمی در دقیقه ۵۲ در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و حتی دروازه بان ازبکستان را هم از پیش رو برداشت ولی توپ از پایش جدا شد و مدافعان ازبک مانع گل خوردنشان شدند.

در دقیقه ۵۵ سردار رشیدوف بازیکن ازبکستان با یک حرکت زیبا پشت محوطه جریمه ایران شوت محکمی را زد که امیر عابدزاده آنرا دفع کرد.

کی روش در ادامه تعویض های تیم ملی، پژمان منتظری را به جای مجید حسینی وارد زمین کرد. به نظر می رسید حسینی مصدوم شده و سرمربی تیم ملی برای همین اقدام به تعویض وی کرد. به این ترتیب بازوبند کاپیتانی تیم ملی در این مسابقه بعد از دژاگه و انصاریفرد به منتظری رسید.

انصاریفرد هم دیگر تعویض ایران بود و مهدی ترابی به جای وی وارد زمین شد. این تعویض طلایی کی روش در دقیقه ۶۷ جواب داد و ترابی توانست روی پاس سعید عزت اللهی گل ایران را به ثمر برساند.

بعد از این گل، مسعود شجاعی در دقیقه ۷۱ به جای سعید عزت اللهی وارد زمین شد تا آخرین تعویض ایران هم صورت بگیرد و بازوبند کاپیتانی مجددا دست به دست شود و به شجاعی برسد.

ایران در دقایق پایانی مسابقه را کنترل و مدیریت کرد تا از گلش محافظت کند. ازبکستان هم نتوانست گل خورده را جبران کند تا این مسابقه تدارکاتی با همان یک گل به اتمام برسد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.