سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ روزهای ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه به میزبانی شهر جاکاتا در اندونزی برگزار می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان با ۲۱۰ ورزشکار در این بازی‌های حضور خواهد داشت. این عدد، همه افراد حاضر در سفر نیست، چرا که قرار است مربیان، اعضای کادر فنی و ... نیز در این سفر حضور داشته باشند که شمار افراد حاضر در جاکارتا را به ۲۹۰ نفر می‌رساند.

نکته عجیب اما این است که برخی از نمایندگان می‌خواهند در این سفر باشند. سه نماینده مجلس  تلاش می‌کنند در این سفر حضور داشته باشند و  این در حالی است که برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نیز قرار بود ۶ نماینده مجلس راهی اندونزی شوند، اما این اتفاق در نهایت رخ نداد و این نمایندگان اعلام کردند با توجه به شرایط جامعه و مشکلات اقتصادی از سفر به اندونزی انصراف می‌دهند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، هزینه‌های سفر به اندونزی است. در شرایط اقتصادی کشور که مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، حضور این نمایندگان در اندونزی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ نکته جالب توجه اینکه تا امروز هیچ‌گونه ارز دولتی به کمیته پارالمپیک برای تدارک سفر کاروان ایران تعلق نگرفته و این مسئله بدان معناست که هزینه سفر این نمایندگان نیز قرار است با ارز غیر دولتی تامین شود که این موضوع هزینه زیادی در پی دارد.

همان‌گونه که عنوان شد، برای بازی‌های آسیایی هم قرار بود نمایندگان مجلس به جاکارتا بروند، اما این اتفاق رخ نداد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این چند نماینده عطای سفر به اندونزی به همراه کاروان پاراآسیایی را به لقایش می‌بخشند یا همچنان به تلاش‌شان برای رفتن به جاکارتا ادامه می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.